For en service!

Categories Blogg

Forrige uke var veldig travel, mange avtaler fylte dagene. En av disse avtalene måtte jeg skrive et innlegg om, for makan til service har jeg ikke vært borti før. Nå er vel ikke Nav og god service noe som alltid passer sammen, men nett som gubben så glimter de til innimellom.

Eller rettere sagt , de har noen ansatte som faktisk vet hva service dreier seg om. For noen uker siden hadde jeg en hyggelig dame her som kom for å vise meg den nye datamaskinen til tobii dynavox, en ny og bedre utgave. Men dessverre så var ikke jeg helt fornøyd, så hun tok med seg maskinen tilbake på Nav for å høre med noen andre om det var mulig å tilrettelegge den slik jeg ville ha den.

For to uker fikk jeg en mail, en hyggelig mail fra en fantastisk mann som heter Kristian. Han jobber nemlig med tobii sine maskiner, og er en av de som virkelig har peiling. Jeg har møtt Kristian for noen år siden når jeg først fikk denne maskinen, og vet av erfaring hvor dyktig han er. Så derfor ble jeg glad når han tok kontakt, for var det en som kunne gjøre noe med de utbedringene jeg ønsket meg, ja så var det han.

Faktisk så hadde han lest bloggen min der jeg hadde skrevet om min skuffelse over den nye utgaven, og ville derfor prøve å hjelpe. Det er så fantastisk det, at jeg kan skrive noe på bloggen og så få hjelp, det er service det. Dermed avtalte vi et møte hjemme hos meg, og det var altså forrige uke.

Det skulle vise seg at Kristian var en av mine faste lesere av bloggen, for han hadde fått med seg at min sønn hadde bursdag dagen etter vårt møte. Han hadde nemlig med seg en gave til min sønn, en power bank (trådløs ladestasjon til mobil) som gutten ble veldig glad for å få.

Dessverre så gikk det ikke å utbedre den nye maskinen slik jeg ville, men jeg håper at det kanskje lar seg gjøre med tiden. Jeg vil gjerne ha den maskinen siden den har denne lille skjermen på baksiden, den kommer godt med når jeg mister stemmen. Da slipper nemlig de som er rundt meg og gå helt rundt maskinen for å se hva jeg skriver, det er lett synlig på baksiden av datamaskinen.

Men han gjorde noen utbedringer på min maskin som jeg lenge har ønsket meg, så nå har jeg fjernkontroll til Tv og Sms liggende på startskjermen. Tidligere har jeg måtte vært nødt til å åpne et helt nytt program for å bytte kanal eller sende melding, men når jeg ikke bruker det programmet til noe annet så syns jeg det var tungvint. Men nå trenger jeg ikke legge vekk det jeg holder på med lenger, jeg kan bare flytte blikket ned og vipps så kan jeg bytte kanal eller sende melding.

Den mannen er fantastisk, men det gjelder de andre som også jobber med tobii. De har et kundeservice som er helt fantastisk, har du problemer så er det bare å ringe. De fjernstyrer maskinen og løser problemet på et blunk, jeg trenger ikke forlate godstolen eller risikere å være uten maskin i dagevis.

Så jeg kan bare si tusen takk, takk til Kristian, tobii og NAV. For dere har gitt meg den største gaven jeg kunne få, takket være dere har jeg fått et liv igjen. Det hadde nemlig aldri blitt en blogg uten denne maskinen, jeg hadde aldri fått en ny stemme i samfunnet uten denne muligheten. Så derfor fortjener dere all den skryt dere kan få, for dere gjør livet for oss svake i samfunnet til det bedre, mitt liv har dere ihvertfall endret….

6 kommentarer

6 thoughts on “For en service!

  1. Ei stund siden forrige kommentar fra meg men jeg leser bloggen hver eneste dag. Har bare vært litt ekstra travle dager med ferdigstilling av diverse bestillinger her.

    Så flott at de kan hjelpe og ordne for deg, oppegående folk som leser bloggen din da. Du skal se at de legger hodene sine i bløt for å finne løsning på det du ønsker deg.

    Ha ei finfin uke

    1. Alltid hyggelig å høre fra deg Kristin , så bra at bestillingene ramler inn. Jeg ble litt nysgjerrig med tanke på hva du jobber med.. Ønsker deg en strålende dag 💜

  2. God service er supert og eg tror nok Nav yter det daglig, men det skrives det ikke om. Det er med det som med gode nyheter i avisene. Vi finner ikkje mange av de heller.
    Det er en ting som imponerer meg og det er at du skriver med øynene. Hvordan i all verden gjør du det???

    1. Helt enig Ingrid , jeg har bare fått god behandling etter at jeg ble syk. Ja det er faktisk helt utrolig at det er mulig å skrive med øynene , helt fantastisk faktisk. Jeg har skrevet et innlegg om det , søk opp “Når en datamaskin endrer liv”, der ser du hvordan det er mulig 💜

  3. Hei, Vivian 🙂 Takk for veldig fine og motiverende ord fra deg. Slike tilbakemeldinger er inspirerende og noe jeg tar med meg videre. Stå på! Du er helt rå!

    Hilsen Kristian

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *