Et vellykket prosjekt

Categories Blogg

Det var en lykkelig gutt som løp opp trappa igår , det var ingen problemer med å få han til sengs. Men at det skulle bli så vellykket hadde jeg aldri trodd , han har tross alt delt seng med pappaen i fem år nå. Ja for selv om han alltid har hatt eget rom så nektet han og sove der , det var nok tryggere inne hos pappa. Så han ble jo vant med å ligge inne på det rommet , pappa sitt rom var best. Derfor var jeg spent på om ideen min kom til å virke , ville det hjelpe å flytte pappaen ut mon tro?

Jeg våknet av barnesang fra badet , en liten gutt var klar for å starte en ny dag. Fryktelig stolt kom han inn på rommet mitt , og idag hadde han noe å vise. Tannfeen hadde nemlig vært på besøk , og i en liten barnehånd lå det nå klingende mynt. En liten gutt var blitt rik , og nå lurte han på hva jeg ønsket meg. Ja for jeg hadde jo gitt han et nytt rom , så nå måtte jeg få noe også. Han er så god den gutten , tenker på mammaen sin bestandig.

Mitt ønske gikk i oppfyllelse når jeg stilte en liten gutt et spørsmål , spent lurte jeg på hvordan han hadde sovet. “Så godt mamma , det var deilig å sove i hotellseng.” Ikke vet jeg hvorfor han sammenligner en gammel seng med en hotellseng , kanskje på grunn av størrelsen. Det viste seg imidlertid at dette hadde gått over all forventning , en liten gutt hadde nemlig sovet hele natten på eget rom. For første gang på fem år så fikk gubben ha senga si i fred , og det hadde han ikke sett for seg.

Men for et kaos det kan bli av bare et rom , for alle de tingene som lå på det rommet måtte nå få ny plass. Og det innebar at vi måtte rydde ut av mine to skap for å få plass til alt sengetøyet , og siden vi like så godt var igang så tok vi badet også. Men godt var det å endelig få ryddet opp , selv om vi ikke er ferdig enda. Vi har nemlig snakket lenge om at et garderobeskap i gangen hadde vært kjekt å ha , og idag fikk jeg endelig det ønsket oppfylt. Jeg kom over et egnet skap på Finn.no i helgen , og da var det bare å smi mens jernet enda var varmt.

Derfor ble far og sønn sendt ut i ettermiddag , et skap måtte hentes. Så nå er morgendagens planer allerede lagt , enda en kommode må ryddes. Jeg føler vi har fått ryddet i hele huset , og det bare på grunn av et rom. Men når man ikke har ryddet på tre år så var det på høy tid , det er helt utrolig hva man egentlig sparer på. Jeg er i vertfall glad vi satte i gang med dette prosjektet , men den som er mest glad er en lykkelig gutt…

9 kommentarer

9 thoughts on “Et vellykket prosjekt

  1. Da er “enda et fjell besteget.”🥰 En liten gutt er på vei til å bli stor. Tenk så god en følelse å mestre. Det er sånn vi vokser og blir trygge…❤

  2. Det er så tåpelig at du skriver «en liten gutt» opptil 10 ganger i ett innlegg. Du kan vel bare si «sønnen» eller «gutten min» hvis du ikke vil skrive navnet hans.

    1. Dette er min måte og skrive på , så dersom du syns det er så tåpelig så får du nok bare leve med det. Dessuten syns jeg det er synd at det er det eneste du henger deg opp i med mine innlegg , men du skal ha takk for at du engasjerer deg .

  3. Litt vemodig at unger vokser så fort, men samtidig godt å se at de tar steg mot å bli selvstendig individer. Hva ønsket du deg da? 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *