Et punktum

Categories Blogg

Da var det søndag , den aller siste feriedagen var kommet. Jeg må innrømme at jeg syns det var vemodig og stå opp idag , trist rett og slett. Jeg har hatt så mye glede av disse dagene , denne sommeren har vært som et eventyr for meg. Allerede savner jeg landeveien , savner følelsen av å leve igjen. Men mest av alt savner jeg en liten gul hytte , og alle de fantastiske menneskene som har bidratt til at denne ferien ble uforglemmelig.

Denne uken har gått så fort , og plutselig var dagen kommet. Svigermor skulle reise , nok et punktum for at ferien nå var over. Det er alltid godt å ha henne her , jeg ser på min mann også at han slapper mer av når hun er tilstede. Ja det gjør vi alle , og en liten gutt har hatt stor glede av å hatt henne her.

Derfor ble det en litt trist søndag idag , det er litt vemodig og tenke på at det nå er over. Men heldigvis fikk en liten gutt fort noe annet å tenke på , når nabobarna kom hjem fra en liten ferie var det et kjærkomment lyspunkt. Det er alltid kjekt å høre på hvordan de utfolder seg utenfor stuedøren , og igjen kunne barnelatter høres i en ellers så stille gate.

Imorgen begynner hverdagen for fullt for en liten gutt , og det gleder han seg til. Barnehagen er savnet , og det er ingen tvil om at han trenger å bli aktivisert. Det blir nok litt kjedelig i lenden med bare mamma og pappa , vi klarer ikke henge med på det tempoet som bobler inni en liten gutt.

Men selv om hverdagen nå begynner for min mann og en liten gutt , så blir jeg heldigvis ikke helt alene i et stort hus. Ihvertfall ikke enda , to av mine eldste blir hjemme litt til. De har ferie en uke til ihvertfall , noe jeg er takknemlig for. Da blir ikke overgangen så stor , jeg får ikke en så hard start på hverdagen.

Denne søndagen har vært preget av papirarbeid og opprydning , nå handler det bare om og bli klar til morgendagen. Klær må pakkes og merkes , en barnehage starter må ha klærne i orden. Papirarbeidet gikk ut på å fylle ut reiseregninger , noe må da min mann få igjen for alt arbeidet.

Så nå er det ingen tvil om at hverdagen er like om hjørnet , det kjenner jeg på svetteperlene i panna. For er det noe jeg hater og gjøre så er det papirarbeid , og nå avslutter jeg denne siste feriedagen slik den begynte , med pakking av klær og endeløse papirbunker….

PS : Kanskje like greit at det ikke ble hurtigruten på hjemturen??

11 kommentarer

11 thoughts on “Et punktum

  1. Hei! Ja, kjenner igjen følelsen. Det er alltid litt vemodig når ferien er over. Heldigvis, så merker man etter hvert at hverdagen også er ok. Det har vært veldig koselig å følge med på Nord-Norge-turen deres😊 Og ja! Jeg tenkte det samme som deg: Like greit at det ikke ble hurtigruten ser det ut til….😬

    1. De grå hverdagene er selve livet , de er nå fine de også 💓
      Vi har nok hatt litt flaks med tanke på Hurtigruten , for dette hadde jeg aldri sett for meg 💜

  2. Ikke snakk altså! Det va nok en mening med at den va så steike dyr! Godt at de store e hjemme litt til, sånn at det blir litt myk overgang.

    Godt at du har hatt en så fin ferie, og alltid et lite vemod når den er over. Likevel ; ofte e det jo godt med hverdag også.

    Ha en nydelig og fin søndagskveld med dine før hverdagen « braker løs»

  3. Det er en mening med alt, så det var nok greit at det ikke ble hurtigruten. Så flott at du er fornøyd med ferien, det har i alle fall vært en fornøyelse å følge med dere på tur ☺️ Hverdagen nærmer seg ( har to uker avspasering igjen = lærer). Skjønner godt at du ikke liker papirarbeid, det er noe herk. Det blir nok spennende for Isak å begynne i barnehagen igjen ☺️ Jeg ønsker deg en fortsatt fin kveld 💜

    1. Han gleder seg veldig , og det er godt å se 💜Priser meg lykkelig over at det ikke ble sjøveien hjem igjen , som du sier så var det nok en mening med det 💖

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *