Et nytt prosjekt…

Categories Blogg

Jeg våknet i panikk litt over klokken 07.00, svetten rant av meg der jeg lå i senga. Alt jeg ville var å få av meg teppet som lå over meg, men med armer som ikke fungerer lenger utviklet hele situasjonen seg til et mareritt. Der lå jeg helt alene i huset, både gubben og nattevakten hadde dratt før jeg våknet. Mitt eneste håp var en datamaskin, jeg sendte en melding til gubben som igjen prøvde å ringe min sønn som lå og sov i kjelleren. Men det gikk ikke lang tid før jeg skjønte at det var nytteløst, min sønn har et altfor godt sovehjerte.

Rettigheter: tegninger.no

Så der lå jeg mens jeg prøvde å gjøre alt for å få av meg et tynt teppe, igjen ble livet fryktelig vanskelig. Etter 40 minutter klarte jeg å få lirket teppet så langt ned at jeg fikk luft igjen, men nå dukket det plutselig opp et nytt problem. Hendene mine var nå fanget i teppet, uansett hvor mye jeg prøvde så var de ikke til å rikke. Til slutt måtte jeg bare gi opp, jeg sovnet av utmattelse.

Aldri har jeg vært så glad for å høre ytterdøren gå opp som idag, endelig kunne jeg komme meg opp av en klam seng. Solen skinte fra en blå himmel når jeg sto opp i dag, men jeg var helt utslitt etter en slåsskamp med et teppe til å bry meg. Jeg trengte virkelig en oppmuntring, og det var når datamaskinen ble plassert fremfor meg at jeg så det. To Messenger meldinger brakte frem smilet mitt, bilder av en liten gutt og bilder fra min datter fikk meg til å glemme en strabasiøs morgen. Min datter var i full gang med å bestige Besseggen, og en liten gutt var blitt Kaptein på onkel sin nye båt.

To spreke jenter på tur...
Utsikt fra Besseggen...

Det var alt jeg trengte, livet ble godt igjen på et blunk. Jeg skjønte at jeg ikke kunne kaste bort en godværsdag på surmuling, jeg måtte gjøre noe. I går var gubben og jeg ute en tur for å inspisere jordbær plantene, og vi ble skjønt enige om at her måtte vi gjøre noe. Plantene har nemlig vokst seg over evne, og hvis vi ville utvide jorbærplantene våre så måtte vi ha mer plass. Husker dere jeg nevnte planen om drivhus oppå muren? Ja idag sendte jeg assistenten ut for å kjøpe to stykker.

Nå fikk det være nok, når vi først har begynt med jordbær så fikk vi jaggu gjøre det skikkelig en gang for alle. Jeg fant noen fine og rimelige på Plantasjen, de hadde også plantekasser som passet til. Så nå gjenstår det bare å plante om alle jordbærene våre, og plante utløpere i en kasse for seg selv. Det blir spennende å se om vi klarer å doble plantene til neste år, dette blir et spennende prosjekt å følge med på…

2 kommentarer

2 thoughts on “Et nytt prosjekt…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *