Er det ikke på tide å våkne Sverige?

Categories Blogg

Jeg kjenner at jeg blir provosert, hårene reiser seg på kroppen.

Hadde jeg bodd i Sverige nå hadde jeg gjort opprør,

jeg hadde ikke funnet meg i det.

Dødsfallene stiger og flere blir syke.

Likevel skjer det ingenting, hverdagen fortsetter som før.

 

 

Ja bortsett fra på sykehusene da,

der merker de virkeligheten.

Men hvor er lederne?

Hvorfor tar de ikke grep?

 

 

Det virker som om de forstår alvoret

det virker som om dette er blitt et forsøksprosjekt.

De er villig til å overlate ansvaret

til befolkningen selv.

 

 

I mellomtiden dør mennesker

syke og eldre er de som blir hardest rammet.

Men ingen bryr seg

for folket må selv få bestemme.

 

 

Men vi mennesker klarer ikke det ansvaret

vi mennesker er for svake.

Vi er flokkdyr som følger massen

ingen vil skille seg ut.

 

 

Vi er selvopptatte og egoistiske

våre egne behov kommer først.

Det er nå jeg må byttes ut med vi

det er nå vi må stå sammen.

 

 

Men vi klarer ikke det alene

ansvaret må komme fra øverste hold.

Det er i kriser som denne at det blir åpenlyst

hvem som egentlig tar sitt ansvar for sitt land.

 

 

Sverige lider og altfor mange mennesker dør

likevel bugner det over på landets uterestauranter.

Det er på tide at regjeringen der våkner opp

begynner å ta hånd om sine egne.

 

 

Dette er ikke tiden for å være konfliktsky

ikke en tid for å sette skylapper på.

Det virker som om en ting er viktigere

popularitet er mer viktig enn liv.

 

 

Nei, skjerp dere Sverige

ta deres ansvar.

Folket trenger dere mer enn noen gang

nå er tiden kommet for å lede et helt land…

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Er det ikke på tide å våkne Sverige?

  1. Håller helt med dig, man får skämmas som bor i det här landet… =(
    Allt gott till dig och de dina, hoppas du får en fin påsk!
    Kram från Nelly

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *