Engler i sneen…

Categories Blogg, Dikt 🌻

En etter en viser de seg , deres hjerte er mitt.

Lyden av glede fyller et helt hus , og himmelen svarer med det kjæreste den har.

Små lydløse englefjær daler mot bakken , daler ned mot de engler som er nær.

En liten gutt sin frydefulle latter setter livet på pause , og ute er det bare stillheten som rår.

 

Det er som om hele verden står stille , jeg kan føle hvordan stillheten griper tak.

Fyller meg med en varme som stadig blir sterkere , fyller meg med en ro som sprer seg rundt i min slitne kropp.

Jeg oppdager plutselig hvor sliten jeg er , livet ble til en uovervinnelig kamp.

Men i et lite øyeblikk føler jeg det , det er som om hele universet er kommet for å gi meg fred.

 

Jeg ser hvor sakte de daler ned , det er som om de visker stille til meg.

Hvite snøfnugg fyller rommet , lyden av latter forsvinner i stillheten.

Jeg ser hvor lykkelige de er , jeg føler den i hele meg.

Hvite snøfnugg daler ned , og rundt meg danser de vakreste engler.

 

Sakte men sikkert legger de seg , små snøfnugg smelter sammen.

Et hvitt teppe brer seg utover , dekker alle mennesklige spor.

En liten bit av himmelen har igjen kommet ned til oss , som et brudeslør fyller de mitt stille sinn.

Fire engler danser i sneen , fire engler som får himmelen til å virke nær hver eneste dag…

 

3 kommentarer

3 thoughts on “Engler i sneen…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *