En uke eller to…

Categories Blogg

Natta har ikke vært særlig god, jeg har våknet flere ganger av smertene i nakken. Verken Ibux eller paracet har hjulpet, jeg trengte noe sterkere krutt. Så idag måtte jeg bare krype til korset, jeg måtte besøke legen. Det var det eneste som sto i hodet på meg når jeg morgenen endelig kom, jeg måtte komme meg til legevakten fortest mulig.

Stakkars Isak, han ble så bekymret. Han trodde nemlig at mamma måtte på sykehuset igjen, og han trodde ikke på meg når jeg prøvde å overbevise han om at jeg snart kom hjem igjen. Egentlig var planen at han skulle være hjemme her mens jeg og gubben dro på legevakta, men vi skjønte fort at det ikke gikk. Vi måtte ta med en liten gutt, vi hadde ikke hjerte til noe annet.

Det var et merkelig besøk hos legen, det ble ihvertfall tydelig at vi er inne i en rar periode. Vi måtte holde oss i bilene og ringe inn, så måtte vi vente til de kom ut og hentet oss. Heldigvis kommer diagnosen godt med i slike situasjoner, jeg kom inn først av alle.

Det er begynt å spire i bedet mitt

 

Heldigvis var legen enig med meg, dette var en akutt låsning i nakken. Dessverre så var det ikke så mye å gjøre med det, her var det bare å ta tiden til hjelp. En til to uker var dommen, så det var denne påsken. Men jeg trøster meg med at det kunne vært så mye verre, en stiv nakke går i det minste over etterhvert.

Idag har det vært storopprydning i kjelleren, og gjett om jeg var glad. Jeg er egentlig glad for at jeg ikke kan gå ned og se på kaoset, for ifølge gubben har kjelleren vært uoverkommelig. Derfor var gleden stor når gubben og assistenten hev seg rundt her, og det er bestandig spennende å se hva som dukker opp under opprydningen.

Det dukker bestandig opp små bortgjemte skatter, nedstøvete skatter som jeg hadde glemt jeg hadde. Problemet er bare at alle tingene lukter våt kjeller, noen ting er det bare å vaske, men andre ting må man bare kaste. Som sofaen vi tok opp forrige uke, den luktet så grusomt at vi måtte bare kvitte oss med den. Heldigvis dukket det opp to andre skatter som kom til nytte, to Ekorn stoler dukket plutselig opp.

Så nå har vi ommøblert min lille stue enda engang, men det ble ikke så verst. Noen påskeduker er også kommet på plass, det skal ikke så mye til alltid. Nå kjenner jeg at jeg har tatt smertelindring, kanskje litt i overkant mye. Kvalmen veltet over meg, og da må det enda mer medisin til. Så nå har jeg tatt kvalmestillende og har lært min lekse, litt tålmodighet er alltid fint å ha…..

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *