En trøtt torsdag

Categories Blogg

Som dere vet har det vært lite søvn inatt , og det påvirker dagsformen. Så idag har det vært en skikkelig sløvete formiddag , jeg har ikke akkurat vært produktiv. Egentlig har jeg bare hatt lyst på fred og ro , jeg følte meg ikke helt klar for de store samtalene idag. Mine fine foreldre stakk også innom i formiddag , jeg får helt vondt av å se hvordan de bekymrer seg. Jeg hadde nok vært like bekymret om det hadde vært min datter , så jeg skjønner det så godt.

Når de kom hadde jeg fysioterapi , og som alltid er det en smertefull afære. Det verste er at ryggsmertene er tilbake , jeg begynner faktisk å lure på om de er kommet for å bli. I tre uker nå har det vært av og på med de samme smertene , og som vanlig er det kun på venstre side. Idag har vi prøvd å varme opp en rispose og legge bak ryggen , noe som hjalp en stund. Det beroliget ihvertfall såpass at jeg fikk meg en liten blund , men smerten satt fortsatt i når jeg våknet.

Fysioterapeuten prøvde og massere litt i det området smertene satt , og det var slett ingen fornøyelse. Jeg kjente kvalmen komme sigende hver gang hun trykket , behagelig var det ikke. Så denne formiddagen har bare gått med til hvile , og du kan tro jeg er lei.

Ja lei er bare forbokstaven , jeg har rett og slett ikke ord lenger. Nå har jeg hanglet fra og til de siste ukene , alt jeg vil er å føle meg bra. Jeg vil bare kunne trekke pusten igjen og kjenne på at kroppen spiller på lag , jeg lengter etter mitt gamle jeg.

Ekstra lei ble jeg når jeg så været ute , for egentlig var det meldt regn. Men neida , idag hadde tydeligvis været bestemt seg for å ta en vri , det har vært opplett hele dagen. Så når en liten gutt kom hjem hadde han planen klar ,  det var tid for å komme seg ut.  Jeg hater og skuffe en liten gutt , men jeg så ingen andre muligheter enn å melde pass ved første forsøk.

Matlysten har heller ikke vært noe særlig disse dagene , så jeg bestemte meg for å prøve en youghurt for å se om jeg fikk den ned. Frisk melon youghurt har som regel pleid å fungere før , og den gikk ned idag også. Med litt næring i kroppen følte jeg meg litt bedre , såpass mye at jeg kom meg ut. Det var ikke lange stunden jeg orket , men jeg fikk i det minste en liten time ute i frisk luft. En liten time hos naboen er aldri og forakte.

Så nå har jeg igjen god samvittighet , jeg har i det minste prøvd. Nå gjenstår det og se om det var lurt eller ikke , og presse seg selv kan slå begge veier. Men det får jeg svar på imorgen , jeg orker ihvertfall ikke å ta sorgene på forskudd. Jeg bare håper at en god natt kan gjøre underverker , og at jeg kan få nyte denne helgen i en god og energisk kropp….

5 kommentarer

5 thoughts on “En trøtt torsdag

  1. Ønsker deg masse god bedring, og at du blir smertefri. Sliter selv med store smerter. Har gått med låst bekken i 5 uker nå. Responderer ikke på behandlingen. Har legetime på tirsdag, må få noe smertestillende som virker ønsker deg en flott dag i morgen 💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *