En travel uke…

Categories Blogg

På tirsdag måtte jeg bare ut og ordne de siste julegavene, så jeg dro med meg min sønn og min datter på kjøpesenteret her i nærheten. Det skulle vise seg å bli litt av en opplevelse, og det startet allerede før jeg var kommet inn på senteret. For utenfor kjøpesenteret stoppet vi litt for å planlegge handleturen, og plutselig var det en dame som bråstoppet når hun så oss.

“Der er jo hun  jeg følger på bloggen, så utrolig glad jeg ble for å se deg” utbrøt hun når hun så meg, og igjen ble jeg så rart at jeg fikk tårer i øynene. Det betyr så mye de gangene jeg får treffe noen av dere, så denne fine damen gjorde dagen min perfekt. Men vi hadde en stor shoppingrunde fremfor oss, og det tok ikke lang tid før jeg fikk en påminnelse om at det ikke er bare bare å dra på shopping med min datter.

“NEEEI MAMMA, du kjører ikke inn i butikken” ropte hun hver gang jeg stoppet utenfor en butikk, men med en gang hun snudde ryggen til lurte jeg meg inn likevel. Det hele utviklet seg til en komedie scene tatt ut i fra en julefilm, for når min datter oppdaget at jeg nektet å lystre ordre fikk hun fnatt! “Du har bare med å stå i ro” freste hun mot meg, og det ble helt tydelig at hun ikke stolte på kjøringen til mor.

Ikke skjønte jeg hva hun bablet om eller hvorfor hun stresset sånn, jeg hadde jo full kontroll! Men blodtrykket til min datter gikk helt til topps når jeg satte kursen mot en glassbutikk, og like før jeg nådde inngangen kom hun hoppende foran meg og nærmest la seg oppå meg. Jeg kikket forskrekket opp på min datter der hun halvveis lå oppå meg, men alt jeg så var en hårmanke som sto til alle kanter.

Hele handleturen var over på et blunk, for min datter løp gjennom senteret som Speedy Gonzales. Jeg hadde mer enn nok med å henge på, jeg kjørte så fort at det luktet svidd av dekkene. Etter en og en halv time kom jeg ut av kjøpesenteret med en drøss med handleposer, men hva som hadde blitt handlet var ikke godt å si. Jeg var helt ferdig når jeg kom hjem, og det enda uken knapt nok var begynt.

I går var det på an igjen, men da var det noe jeg hadde sett frem til i lang tid. I oktober bestilte jeg nemlig fem billetter til Jul i svingen, og i går var endelig dagen der. Vi hadde invitert med oss mine foreldre på forestillingen, og for en forestilling det ble. Vi koste oss skikkelig alle sammen, det ble et perfekt avbrekk fra alt jaget.

Men det er i dag det store høydepunktet kommer, for i dag skal vi nemlig på kamp! Jeg har knapt nok sovet i natt, jeg gleder meg så mye. Dessverre spiller ikke værgudene på lag, men jeg håper det gir Brann jentene en fordel. Vi er i hvert fall blitt lovet en VIP opplevelse med mat og drikke inkludert, så i dag tror jeg selv gubben skal kose seg. Det er nemlig jeg som er den fotball galne i familien, men selv om gubben blånekter på at han er fotball interessert så lar han seg lett engasjere når han først setter seg ned og ser på. Så dette kommer til å bli en uforglemmelig kveld, jeg gleder meg som en unge på julaften…

9 kommentarer

9 thoughts on “En travel uke…

  1. Så utrolig kjekt å lese at du klarer å glede deg.Håper du får en fin opplevelse.
    Nå er jeg veldig glad at jeg lykkes med billettene❤️

  2. Grattis med 2-2! Er vel lov å si det. Hold dere fast i vinden. Ellers herlig lesing, og gjenkjennbar situasjon der døtre plutselig overtar rollen mht hva som er ok og ikke. Men digger at du snek deg inn i butikkene så fort muligheten bød seg 😂😂

  3. Artig å treffe mennesker som leser ens blogg 😀 Lag deg gode dager sammen med dine 🙂 Og nyyyyt VIP og fotballkamp 😀 Spennende å høre hvordan akkurat det føyk av seg 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *