En travel tirsdag

Categories Blogg

Jeg skjønner ikke hva som feiler ryggen min , en murrende smerte nekter å slippe taket. I natt våknet jeg av ryggsmertene , jeg føler jeg ikke har hatt en god natt søvn på ukevis. Er det ikke noen heksedoktorer der ute? Nå angrer jeg på at jeg ikke har utforsket voodo kunsten ytterligere. For nå tror jeg at jeg har prøvd det meste , disse musklene mine har tydeligvis gått i streik.

Men nok om det , det blir ikke bedre av at jeg sitter her og syter. Da får jeg heller fokusere på de tingene jeg kan gjøre noe med , og idag har det vært nok og henge fingrene i. Noen dager er bare sånn , enkelte ganger kommer alt på en gang. Mailer har blitt besvart og møter har blitt avtalt , det hele tok så lang tid at regningene ble forsømt idag også. Jeg har nemlig lovet gubben og betale regningene , men nå er det nå meg som må ta det hver måned uansett.

Besøket kommer godt forberedt

For selv om det er hans konto og egentlig hans ansvar , så er det likevel meg som har kontroll. Jeg tror jeg rett og slett må sende han på kurs i bruk av egen nettbank , for han er ikke så veldig teknisk av seg. Ja jeg vet jeg gjør han en bjørnetjeneste , men hva gjør man ikke for de man er glad i. Dessuten ville jeg ikke følt meg trygg dersom han hadde tatt over , da er det 50/50% sjanse for om regningene hadde blitt betalt eller ikke.

Så idag har jeg følt at øynene har gått i kryss , det gikk liksom aldri fort nok. Men når jeg endelig var ferdig poppet det plutselig inn en ny mail , en mail som tok meg litt på senga. Det viste seg nemlig at jeg hadde fått en innkalling , en innkalling jeg ikke har sett snurten av. Når jeg ikke får innkalling i brevform så har jeg ikke kontroll , helsenorge er jeg sjelden inne på.

Det viste seg nemlig at jeg var blitt innkalt til et nytt opphold på Nordås rehabilitering , og det var oppmøte allerede neste uke. Jeg kjente jeg holdt pusten der et øyeblikk , for her i huset kan man ikke snu seg rundt på tiøringen. Jeg kommer meg ingen vei uten assistenter , så nå håper jeg bare på det beste.

For gudene skal vite at jeg trenger det , dette oppholdet gir meg en anledning for litt egenpleie. Hver dag i tre uker skal jeg pendle , men til gjengjeld får jeg litt etterlengtet behandling. Jeg får til og med basseng trening to dager i uken , og det gjør nok underverker for en sliten kropp. Oppvarmet basseng er bare helt fantastisk , så jeg må nyte det mens jeg kan. Så nå håper jeg virkelig vi får kabalen til å gå opp , for på Nordås har jeg alltid trivdes. Menneskene som jobber der er helt fantastiske , og det er alltid en fryd å komme tilbake dit.

Så ryggen spiller kanskje ikke på lag nå , men jeg tror et opphold på Nordås skal gjøre susen. Nå sitter jeg her og venter , venter på at solen skal komme tilbake. For i morgen er det faktisk meldt sol igjen , og det gleder jeg meg stort til. Endelig ser det ut til at jeg skal få komme meg ut igjen , og jeg har tenkt å nyte hver eneste solstråle….

10 kommentarer

10 thoughts on “En travel tirsdag

  1. Oops det va kort varsel, men e det nokka du kan så e det å handtere ting som skjer 👍👍👍

    Det høres ut som det e midt i blinken for dæ!

    Du verden kor bra det skal bli🥰

    Dette e dæ virkelig vel unt👏👏👏👏

  2. Det hørtes TOPP ut
    Du får det bra da .og i tillegg ,komme hjem til din kjære
    blir bra
    kansje ?? prøve en overnatting er to eller ?????
    Du gjør det som et best for deg
    DET FORTJENER DU💖💖💖💖

  3. Høres godt ut å bare kunne bli ivaretatt litt av flinke folk med masse kompetanse på det de driver med – dét både trenger og fortjener du nå💆‍♀️💜 Og basseng er jo så herlig💙💦🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *