“Bytt meg ut”

Categories Blogg

Noen ganger ser jeg ikke poenget , kampen blir for stor.

En kamp som går utover alle , en hel familie blir rammet.

Det største ønske til en mor er å beskytte , beskytte små hjerter mot alt vondt.

Men tre små bokstaver endret alt , og gjennom min munn fikk fire hjerter sine liv lagt i grus.

 

Den verste dagen ligger bak meg , men jeg bærer den fortsatt med meg hver eneste dag.

En dag der sorgen la seg i fire hjerter , en sorg som aldri vil forsvinne.

Der og da ville jeg bare forsvinne , forsvinne fra jordens overflate.

Forsvinne i et dypt mørkt hull , et hull uten en avgrunn.

 

Men det største sjokket fant jeg i to erfarne øyne , sjokk og vantro kom strømmende mot meg.

Min bedre halvdel ville ikke høre , han ville ikke forstå.

Forstå at han var i ferd med å miste , miste sin eneste kjære.

Miste moren til hans nyfødte barn , redselen i to erfarne øyne fikk hjertet mitt til å briste på nytt.

 

Alt jeg klarte å tenke var “bytt meg ut”, bytt meg ut og kom deg vekk.

Kom deg vekk før det er for sent , gå mens du enda har mulighet.

Smerten var så ulidelig , en smerte som får selv døden til å virke befriende.

Tre små bokstaver skulle frarøve oss livet , men du ville ikke høre.

 

Fortsatt den dag idag tenker jeg noen ganger det , bare gå før det er for sent.

For kampen er så ulidelig tung , og vi har enda ikke gått halveis.

Noen ganger blir jeg så innmari sliten , sliten på deres vegne.

Jeg har min egen kamp og kjempe , men deres kamp er likevel den verste.

 

Deres kamp gjør meg sliten , deres kamp gjør meg vondt.

Mine krefter er i ferd med å dabbe ut , den største kampen er å se at de har det vondt.

Jeg vet ikke hvor mye hjertet mitt tåler , hver dag forsvinner det en ny bit.

Så ja noen ganger tenker jeg , “bytt meg ut”, “gå før det er for sent”…

 

 

 

 

21 kommentarer

21 thoughts on ““Bytt meg ut”

  1. Mannen din har valgt dæ, det e dæ han vil ha kjære dæ❤️

    Sterke ord som også setter sterke følelser i sving hos mange vil æ tru.
    Du e mammaen som ingen vil bytte ut, det e æ helt sikker på Vivian 🌸
    Du gjer dem styrke når dem treng, og dem styrke dæ selv om sorgen e så stor.
    Håper denne tirsdagen blir ekstra fin, siden den e en ganske så vanlig dag .

  2. Er så enig med Sølvi, det er deg han har valgt å være sammen med💕❤️. Det er sterkt å lese det du skriver🥰

  3. ❤ For dem som er glad i deg er du uunnværlig og uerstattelig❤ God klem til fine kloke deg.

  4. Vondt å lese når du beskriver det sånn.😪 Men som det allerede er skrevet her,
    det er deg han vil ha…
    At det var akkurat du som skulle få disse tre jæ…. bokstavene, at det var nettopp dine barn som skulle få en syk mamma, din kjære, som skulle få en syk samboer og livsledsager, det må føles sååå urettferdig, og sååå vondt… De rundt må lære seg å leve med en syk mamma, og samboer. Det er nok mange vond tanker, og bekymringer som dere alle må leve med. Men du er for de, det fineste de har. Hver eneste dag, burde vi alle ta vare på, og behandle med kjærlighet og respekt. Min avdøde kloke mormor sa en gang til meg, “skilles aldri som uvenn, vi vet ingenting om morgendagen.” Stor varm klem sendes din vei.❤❤❤

  5. Kan nok ikke bytte deg ut , han elsker deg , uten tvil . Så for han er det nok bedre å stå i kampen med deg .
    De man elsker vil alltid ha sin plass , uansett hva livet gir .
    ❤🌹😘

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *