En tøff overgang…

Categories Blogg

På tirsdag var det siste skoledag for en liten gutt, og det var en glad liten gutt som kom hjem den dagen. Endelig skulle han få bli med pappaen på jobb igjen, endelig var ventetiden over. Men det skulle vise seg å bli en brå overgang for en liten gutt, for gubben bestemte seg for å starte på jobb tidligere siden han ikke trengte levere en liten gutt på skolen.

De første bærene er modne 😍

Klokken var bare 06.00 når jeg hørte gubben ropte på guttungen, men en liten gutt var ikke helt klar for en så tidlig start. Rett før lunsj tider fikk jeg et bilde fra gubben, og jeg måtte le når jeg så bildet. For på lunsjrommet i en litt for liten sofa lå en skolegutt og sov, det ble tydelig at den tidlige starten ble for mye for en liten gutt.

Men en time var alt som skulle til for å kvikne en liten gutt opp, og et grustak ble lekeplassen til en liten gutt de neste timene. Det er ingen tvil om at en liten gutt elsker å være med sin far på jobb, det er høydepunktet for sommerferien. Men i dag kunne jeg overraske en liten gutt når han kom hjem, for nå var ferieplanene på plass.

Om noen uker kommer svigermor på besøk, og denne gangen kommer hun ikke alene. Søskenbarnet som er like gammel som vår gutt skal også komme, derfor fant vi ut at vi måtte finne på noe mens de var her. Så nå er det bestilt, to dager i dyreparken er booket + en kveldsforestilling med Kaptein Sabeltann.

Sist vi var der var i 2019, men det husker ikke en liten gutt mye av. Så nå drar vi tilbake, og denne gangen tar vi med oss feriegjestene. At prisene har steget siden 2019 var ingen overraskelse, men når jeg så at det var blitt dobbelt så dyrt fikk jeg en bismak i munnen. Vi er heldige som kan ta oss råd til slike ferier en gang i året, men jeg vet at det er ikke alle som er like heldig.

Vi har forandret oss litt siden 2019…

Jeg synes det er viktig at en liten gutt skal vite hvor heldig han er som får oppleve slike ting, det siste jeg vil er at han tar det for gitt. Det kommer en dag når jeg er borte og gubben kun har en inntekt som skal strekke til, og da blir det ikke like enkelt. Men vi skal kose oss og skape minner mens jeg enda er her, så får vi bare håpe det er en stund til jeg blir borte for godt…

4 kommentarer

4 thoughts on “En tøff overgang…

  1. Dyreparken er fantastisk.Bare synd at det er så utrolig dyrt.En sånn flink liten arbeidskar fortjener en sånn ferietur🌞

  2. Herregud, han virker som han har vokst så himla mye det siste året! Du må snart finne på noe annet enn ‘en liten gutt’, tror jeg, for det er jo brått en liten mann vi har her 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *