En skikkelig blåmandag…

Categories Blogg

Sent i går kveld slo det meg , jeg hadde jo et skype møte idag! Takket være en av mine sønner kom jeg på det , noen ganger trenger selv mor en påminnelse. Problemet var bare at jeg ikke fikk til å innstallere appen på datamaskinen , uansett hva jeg prøvde på så gikk det ikke. Derfor måtte jeg få hjelp , og klokken 22.30 i går kveld satt begge mine sønner på kne fremfor datamaskinen min. Appen ble omsider innstallert , men om den ville virke kunne ingen av dem garantere.

Derfor gikk jeg til sengs i går med kun et mål for øyet , jeg måtte komme meg opp tidlig så jeg kunne gjøre meg klar. Hjemmesykepleien kom som vanlig presis , men når jeg kikket på klokken så innså jeg at den viktigste personen manglet. Lettere stresset sjekket jeg Messenger , og der lå en melding om at assistenten ville bli forsinket på jobb. Ting kan jo skje selv den beste , men det var typisk min uflaks at det skjer når jeg har planer.

En liten tass måtte også være med på møte

Plutselig kom jeg på at min datter var hjemme , og selv om jeg hater å be henne om hjelp så hadde jeg ingen andre valg , jeg måtte opp! Men når min datter kom inn på rommet så kunne hun meddele at hun egentlig ikke hadde tid , hun måtte rekke bussen som gikk om ti minutter for å rekke tannlegetimen hun hadde fått. Jeg kjente hvordan stresset tok tak i meg , jeg kunne ikke skjønne hvorfor det alltid skal skje ting de få dagene jeg faktisk har avtaler.

Igjen måtte jeg finne en løsning , og den eneste løsningen jeg kom på var at assistenten fikk kjøre henne når hun kom på jobb. Eneste problemet var at jeg ikke visste når hun kom , alt jeg kunne håpe på var at hun kom tidsnok. Etter mye klabb og babb fikk de meg opp av senga , svett og klam satt jeg i en trillbar arbeidsstol med en liten gnager hengende etter tærne mine. I Evas drakt ble jeg trillet inn på badet , og når jeg hørte det gikk i ytterdøren så kunne jeg endelig trekke et lettelsen sukk. Assistenten var nå på plass , og det i grevens tid.

Rettigheter: tegninger.no

Det ble ingen tid til noen morgen vask av denne kjerringa i dag , det eneste jeg hadde tid til var å få klærne på. Evas drakt er vel og bra , men kanskje ikke på et skype møte med legen til min sønn. Påkledd ble jeg plassert i godstolen , det eneste som gjensto nå var å få skype appen opp å gå. Tror du det gikk?? Nei selvfølgelig ikke , det er da for mye forlangt å forvente at noe skal virke på første forsøk. Tydeligvis ikke etter andre og tredje forsøk heller , til slutt slettet jeg hele skype appen og sendte mail til legen.

I dag presset jeg gubben til å henge opp mitt nye kunstverk

Assistenten og min datter var for lengst gått , som vanlig måtte jeg finne ut av dette på egenhånd. Heldigvis hadde legen et annet program hun kunne bruke , og jeg tror jeg aldri har vært mer glad for å se en lege før som når ansiktet hennes dukket opp på skjermen min. En time brukte vi , og som alle vet er ikke det muntlige språket mitt min sterkeste side lenger. Men vi kom oss igjennom møtet på en grei måte likevel , det er utrolig hva man klarer når det handler om egne barn. Så etter møtet følte jeg meg litt stolt , mor hadde gjort en god innsats i dag.

Så du kan trygt si at denne formiddagen har gått unna , og når min sønn plutselig sto fremfor meg og sa at også han hadde legetime i dag så holdt det på å rable for meg. Igjen måtte assistenten hive seg i bilen , noen dager skulle jeg faktisk hatt min egen privatsjåfør lett tilgjengelig.  Nå skal jeg imidlertid legge beina enda et hakk høyere , ingen trenger å be meg om noe mer i dag. Håper dere har fått en litt roligere start på uken , og for min del håper jeg morgendagen blir hakke roligere….

3 kommentarer

3 thoughts on “En skikkelig blåmandag…

  1. Se der ja! Nå var den på plass 🙂 Flinke gutter du har, men akk eg kjente litt på det stresset du hadde i dag! Satser på at morgendagen går bedre 🙂

    Klem Vibbedille 🙂

  2. Så rørende å lese. Jeg beundrer deg. Når jeg leser slike historier, ble jeg skamfull på mine plager. Takk for at du deler:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *