En rolig mandag??

Categories Blogg

Det var en fornøyd liten gutt som krøp til sengs igår. Når han legger seg uten protester, ja faktisk ber selv om å få legge seg, ja da vet man at gutten er fornøyd med dagen. Det ble mange inntrykk for en liten gutt, og det hele toppet seg når besteforeldrene også kom på besøk igår kveld. Ingenting er som å avslutte dagen med litt herjing med bestemor og bestefar. 

Jeg hadde egentlig sett frem til en rolig mandag. Men det skjønte jeg allerede igår kveld at det kunne jeg bare glemme. Min datter ringte meg etter kampen i går, noe hun aldri gjør, og da ante jeg ugler i mosen. ” Mamma, vi vant kampen, men jeg tror tommelen knakk “.

Det var jo en hyggelig telefon og få en søndags kveld. Siden det var så sent på kvelden, fant vi ut at legebesøket fikk vente til i dag. Så det var bare å komme seg opp i morges, for legevakten ventet. Det er ingen vits å gå til fastlegen med dette, her må det røntgenstråler til.

Jeg krysser fingrene for at det ikke er brudd, og at hun er fit for fight igjen ganske snart. Det er mandag, noe som betyr betyr fysio for min del, så derfor måtte jeg sende assistenten på legevakten. Så nå sitter jeg her og venter i spenning på resultatet. 

Som om ikke det er nok, så har min nest eldste også legetime idag. Jeg har lovet at han skal bli kjørt, så jeg håper førstemann er ferdig hos legen før andremann må avgårde. Heldigvis hadde jeg en avtale med en venninne idag, så hvis alt skjærer seg kjører hun.

Alle de største barna er hjemme idag, hva er oddsen for det liksom. Min eldste sønn er også hjemme, jeg har hørt han i hele natt. Han hoster seg ihjel, så nå håper jeg at medisinen han har fått hjelper snart, så han får nattesøvnen tilbake. Så som du sikkert skjønner , en uvanlig mandag.

Lettere kaos, alt skjer på en gang. Men da passet det ekstra godt at venninnen min kom med frokost til meg. Faktisk noe av det beste jeg kan få. Ostehorn med avokado, sprøstekt løk, majones og skinkestek. Om du ikke har smakt det før, så anbefaler jeg deg på det sterkeste å prøve. Det er snadder det.

Nå er det ikke annet å gjøre enn å vente. Jeg hater å vente , spesielt når jeg ikke er med selv. Kontrollfreeken i meg dukker opp igjen, det er jo barna mine! Men jeg vet de er i trygge hender så jeg trøster meg med det. Nå skal jeg nyte litt kvalitetstid med en god venninne, og så håper jeg dagen ender litt roligere enn den startet.

Ha en strålende mandag der ute  💜

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *