En “rar” torsdag…

Categories Blogg

Nattevakten har jobbet dag, hjemmesykepleien kom for sent noe som aldri skjer, og det er blitt vasket på plasser jeg knapt har turt å gå inn. En litt merkelig formiddag har det vært, men det har da gått bra. Ja for egentlig skulle min mann være hjemme idag også, vi har egentlig ikke bemanning. Men nattevakten meldte seg til å gå tidlig, så da valgte vi det fremfor å ha nattevakt. Det er viktigere at min mann kommer seg på jobb.

Men nattevakten har aldri jobbet dag alene før, og det innebærer at det dukker opp mange spørsmål. Det er ikke alltid like enkelt å være ny og finne arbeidsoppgaver. Så jeg satte henne i arbeid med det jeg kunne for å få timene til å gå. Det ble litt leven her når jeg satte henne til å steke pannekaker, noe hun aldri hadde gjort før. Men jaggu ble det pannekaker, ikke verst å lære noe nytt innen matlaging på jobb.

Jeg ble faktisk kontaktet av BT idag også vedrørende nye debattinnlegg, det er helt fantastisk at de følger meg og bloggen min, jeg blir både ydmyk og takknemlig på en gang. For de av dere som ikke vet hva BT er, så er det altså en av lokalavisen her i Bergen. Så nå håper jeg de har lyst til å belyse BPA ordningen, for det trengs virkelig.

Hadde det ikke vært for media så hadde ikke jeg vært der jeg er idag, mitt budskap når ut til flere takket være dem. Derfor betyr det så uendelig mye å høre at de er interessert i det jeg skriver, for det betyr at mine ord betyr noe. Alt jeg prøver å gjøre er å spre et budskap om hvordan det er å leve med denne sykdommen, og takket være dere lesere og mediedekning, så begynner budskapet å nå ut.

Idag har det vært et realt drittvær ute, det er akkurat som om noen der oppe har skrudd krana helt opp. Det drypper ikke lenger, det renner ned i bøtter og spann. Den lille bekken som renner ved siden av huset her, den er nå forvandlet til en buldrende foss. Det er ikke mulig å leke “troll” under brua vår nå lenger, Isak pleier nemlig det på goværsdager.

Idyllisk eller hva? 

 

Vel, ikke like idyllisk idag 

 

Jeg elsker denne plassen 💜

 

Tenk at naboen bygget broen slik at jeg også kom meg bort på uteområdet på andre siden, det er nestekjærlighet det! Jeg gleder meg til våren og sommeren kommer, for da skal jeg bruke det mye. Vi er jaggu heldige med naboene våre, de har kommet til unnsetning mang en gang.

Men det er nå ekstra koselig å sitte inne når det er guffent ute, og jeg er snar med å be gubben om noe godt i skålen, hver dag er en fest for meg. Nå skal jeg lade opp til møte om en stund, det nye firmaet kommer nemlig snart. Håper dere har hatt en fin dag, og selv om min dag har vært litt “rar”, så har den likevel vært god…

12 kommentarer

12 thoughts on “En “rar” torsdag…

  1. Så flott at BT har fokus på BPA – ordningen. Jeg håper møtet med nytt firma, blir positivt. Ønsker deg bare det aller beste ❤️ Så fint at dere har gode og snille naboer, de er gull verdt 😀 Jeg har vært på jobb fra kl 10.00 til kl. 19.30 i dag, så jeg rakk dessverre ikke å sende snø til deg 😂Jeg skal prøve å få tid i morgen 🤣ønsker deg en fortsatt fin kveld ❤️

  2. Sporty nattevakt! Det var et godt tilbud av vedkommende 🙂 Og du og du…så nydelig hjem og omgivelser! Ha en kos kveld!

    1. Ja her trives vi godt Chanett 🤍Jeg har soverom vendt mot elva, så om våren ligger jeg og hører på en behagelig sildring, og om vinteren ligger jeg og hører på fossen 💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *