En kaotisk mandag

Categories Blogg

Idag måtte jeg komme meg opp fortere enn svint , her var det ingen nåde. Min nest eldste sønn hadde en legetime han måtte bli kjørt til , og som vanlig sier selvfølgelig denne mammaen ja. Problemet var bare at timen var såpass tidlig , så tidlig at jeg på det tidspunktet normalt sett knapt har kommet meg ut av senga. I tillegg måtte jeg organisere med assistenten , hun måtte komme litt tidligere på jobb. Men hva gjør man ikke for de barna , jeg fikk i det minste klær på meg idag også.

Denne mandagen startet med andre ord litt kaotisk , og ordet kaos har egentlig preget hele dagen. Kanskje dere kjenner igjen følelsen av å ha tusen tanker i hodet på en gang , og ikke vet hvilken tanke man skal gripe fatt i først? Ja sånn har dagen min vært i dag , og jeg har en mistanke om at resten av uken blir sånn også. For nå er jeg inne i en fornying periode , det er så mye i huset jeg har lyst og forandre på. Isak trenger større rom , kjelleren må pusses opp , og jeg er på jakt etter småting til gangen.

Rettigheter: tegninger.no

Problemet er bare at jeg ikke vet hvilken ende jeg skal begynne i , og hver gang jeg tenker på å begynne så dukker det opp noe som distraherer meg. Det er ikke bare meg som har vært litt distrahert idag , jeg tror noen pleiere også har hatt mye og tenke på. Jeg syns det var rart at jeg plutselig var tom for sondemat , det var ihvertfall det jeg fikk beskjed om idag. Så jeg fikk ikke mat i PEGen idag tidlig , kaoset var komplett. Det var ikke før jeg skulle på do at jeg ba assistenten om å lukke opp skapet slik at jeg fikk se etter , og det første jeg ser er en hel eske med uåpnet sondemat. Det ble igjen bevist , det er på øynene man først blir blind.

Men det stoppet ikke der , for idag skulle vi ha intervju med to nye assistenter. På samme tidspunkt kom en ny pleier inn døren her , og hun hadde aldri vært her før. Takk og lov for at gubben sa at hun kunne bare gjøre i stand sondemat og ekstra væske , vi kunne selv koble det opp etter intervjuene var ferdig. Det var ikke før det første intervjuet var ferdig at vi oppdaget det , og da holdt jeg nesten på å besvime. For vannposen var fullt helt opp , 1,3 liter hadde hun tenkt å kjøre i meg. Ja sammen med sondemat så hadde det blitt nærmere 2 liter med væske , det var litt av et måltid det.

Jeg tør ikke tenke på hvor sprengt blæra mi hadde blitt under intervjuet dersom hun hadde koblet det på , gubben skulle virkelig ha fått noe å bryne seg på da. Snakk om hell i uhell , gubben holdt på å gå i knestående her når han oppdaget det. Men heldigvis fikk vi tømt ut over halvparten , 500 ml er mer enn nok for meg på et måltid. Nå sitter vi bare her og puster lettet ut , det kunne ha blitt en dramatisk slutt på denne mandagen.

Klokken kan liksom ikke gå fort nok nå , for nå venter vi bare. Jeg gleder meg til å se nyhetene ikveld , gleder meg til å se en sending jeg har ventet lenge på…

6 kommentarer

6 thoughts on “En kaotisk mandag

  1. Egentlig lenge siden eg har grått når eg har sett nyhetene, men i dag gjorde eg det!! EG håper så inderlig, av hele mitt hjerte at dette er noe som hjelper deg fremover og at me kan ha gleden av deg lenge lenge <3 Eg ble SÅÅÅ GLAD <3

    Go`klem fra Vibbedille 🙂

  2. Jeg måtte og gråte litt da jeg så deg på nyhetene. Krysser alt jeg har for at dette skal virke kjære Vivian❤.
    Stor varm klem fra meg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *