En hviledag for store og små…

Categories Blogg

Heldigvis våknet gubben til liv etter noen timer i går, men jeg må innrømme at jeg ble en smule bekymret der en stund når han begynte å bable om hvor god livsforsikring han hadde.
Så når han omsider kom seg på beina var det min tur til å gå ned for telling, her i huset bytter vi på våre sammenbrudd.
Jeg tror jeg snakker for både meg og gubben når jeg sier at vi begge sluknet før vi traff puta i går kveld, en skolegutt hadde tatt knekken på oss begge. Gubben begynte å fable om pubertetstiden i går, med andre ord har han mye og se frem til.

Så idag har jeg hatt en hviledag, og jeg er ikke den eneste.
Vår firbeinte lille venn var tydeligvis også sliten etter helgen, med fire bein rett til værs var han litt av et syn der han lå.
Med andre ord har det vært en rolig formiddag her i huset, Gracie og Frankie har stått på TVen helt fra jeg sto opp. Nå er jeg kommet til sesong 3, noe som sier sitt med tanke på at jeg begynte på den forrige uke.
Med dette tempoet så har jeg vel fullført alle syv sesongene innen en uke, jeg tror jeg må komme meg ut etterhvert.

I helgen spådde gubben at resten av august skulle bli regnfri, og så langt ser det ut som han har rett.
For nok en gang sto jeg opp til en skyfri himmel, noe som medførte til at jeg måtte ta en siste barbering av mine to hårete legger. Det ble tydelig at to legger hadde innstilt seg på en ny årstid, men idag ble det klart at sommeren ikke har sluppet taket helt enda.

Hvis det blir det samme været i morgen så vil gubben få seg en fantastisk opplevelse, han og naboen skal nemlig ut på en flytur i morgen ettermiddag.
Naboen vet nemlig at gubben er en smule interessert i fly, og har derfor organisert en flytur med et småfly i morgen.
Du kan tro gubben gleder seg, han er som et barn på julekvelden. Og jeg må innrømme at jeg er litt misunnelig, men gudene skal vite at jeg unner han den opplevelsen av hele mitt hjerte.

Jeg gleder meg til å se bilder fra turen, jeg har nemlig hørt rykter om at de skal fly over her i morgen. Så jeg tror jeg må sørge for å sitte i rullestolen i morgen ettermiddag, slik at jeg kan se flyet fra verandaen.
Det er det jeg alltid har sagt, vi bor i et fantastisk nabolag.
Vi har noen fantastiske naboer rundt oss, at vi er heldige er det ingen tvil om.
Så nå gleder jeg meg til å se gubben under himmelen blå, er det noen som fortjener det så er det han…

Har du husket å nominere din favoritt til Vixen? Her er linken https://nominasjon.vixen.no/ 

20 kommentarer

20 thoughts on “En hviledag for store og små…

  1. Grace and Frankie, haha.. ser jeg også!! Og jeg vil flyyy, eller rettere sagt, hoppe fra fly! Og jeg har hårete legger, så litt har vi da til felles 😂

    1. Vi er mer lik enn jeg hadde forestilt meg skjønner jeg 😂
      Du får bli med meg til Bygland på ekstremsportuken neste år , da kan du hoppe fra fly mens jeg flyr paragliding, men barbere leggene dine får du gjøre sjøl😁

  2. Paragliding, det vil jeg også!! Pisse redd allerede, ikke for å barbere leggene altså, men det skal jeg ikke gjøre 😂 Ååå.. er veldig gjerne med til Bygland, er sikkert en kostbar affære, men sikkert veldig verdt det også ❤️

    1. Nå har jeg vært så heldig å få det gratis de tre gangene jeg har flydd, men du må nok beregne rundt to tusen et sted. Men at det er verdt det er det ingen tvil om , den flyturen kommer du aldri til å glemme💖

  3. Jeg hadde til og med vært trolig til å oppgi alderen min til deg, Vivian! (-Og det sier faktisk virkelig sitt, for det gjør jeg nemlig av prinsipp ALDRI! – Selv ‘kællen’ måtte i sin tid opp i de sene nattetimer for å smugsjekke legitimasjonen min for å få vite det da det var gått en 15-16 mnd uten at jeg hadde hatt bursdag..) Så i det mine motforestillinbger mot Vixen er som peanuts i forhold, har jeg brutt boikotten 3 ganger. Det var selvsagt ikke noe kategori for ‘Mest betydningsfull’, ‘viktigste budskap’, eller noe sånt, så det ble de du kunne plasseres inn i (for treningsblogger blir vel kanskje litt i overkant, eller?.. *haha*)

  4. Oi så spennende, skjønner godt at han gleder seg til det. Får håpe været blir perfekt og at du får sett det. Ingenting er som gode naboer ❤
    Godt med rolige formiddager innimellom, det er sikkert.
    Har nominert deg til vixen i år som i fjor. Fordi du fortjener det ❤

    1. Ja det blir spennende med en flytur i morgen , gubben går bare å tripper her😊Tusen takk for nominasjonen Lene, det setter jeg stor pris på 💖

  5. Nominert deg❤️Fordi du fortjener det,sammen med din familie.Satser på at du ser et stort smil,ang morgendagen😀god flyvning t gubben🤗

  6. Godt med hviledag også 👍 Flytur, så spennende for han. Nominerer deg jeg ♥️♥️💕

  7. Til info, jeg er en annen enn Aud-marit bloggeren, men vi har samme navn, så det er lett å ta feil 😅 Jeg leser bloggen din hver dag, du er en fantastisk skribent Vivian 👍🥰💛 Kan jeg nominere deg flere ganger, eller er det kun en denne gangen?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *