En herlig søndag…

Categories Blogg

Klokken 05.45 spratt en skolegutt opp av madrassen, helt i ørske lå jeg i sengen mens jeg så hvordan lyset av en lommelykt kom på.
Lyset fra lommelykten flakket rundt i rommet, en liten gutt var i full gang med en leteaksjon på høyt plan.
Dyner og tepper fløy rundt i rommet, jeg skjønte ingenting der jeg lå.
Plutselig bråstoppet han, og med munnen åpen på vidt gap stilte han seg opp med sengekanten min.

“Mamma se da, tannen min er borte”. 
Med øynene fylt med klister prøvde jeg å få blikket i fokus, i tillegg var det enda så mørkt i rommet at alt jeg så var konturene av noe som kunne ligne en menneskeskikkelse ved min side.
Det ble ikke noe bedre når jeg ba han ta på igjen lommelykten, for plutselig fikk jeg hele sola i ansiktet.

Nå har en skolegutt gått rundt med en løs tann i ukesvis, og selvfølgelig skulle den falle ut før hanen galte på en søndag.
Vi må finne tanna mamma, for tannfeen trenger den” utbrøt en stresset liten gutt, snakk om kontraster fra gårsdagens start på dagen.
Men tannen var sporløst borte, og nå måtte mor finne på noe for å roe ned situasjonen.
“Noen ganger kommer tannfeen om natten når hun ser at tannen er løs nok, hun klarer ikke vente til den faller ut så hun tar den fra munnen istedenfor”.

Han så ut som han slo seg til ro med den forklaringen, ja det vil si helt til han kom på at han ikke hadde fått penger for tanna si!
Tannfeen fikk jo ikke lov til å stjele tennene hans, kanskje han måtte ringe politiet?
Men når han skjønte at tannfeen bare var litt forsinket så var det greit, betalingen dukket opp utpå dagen.

Bare tang å få idag….

Ja det var vår start på denne søndagen, og etter det har det gått slag i slag.
For når sola kom tilbake her bar det rett ut, og som forrige søndag var det en skolegutt som hadde lagt dagsplanen.
Han hadde nemlig fått en ny fiskestang til bursdagen, og den måtte prøves idag.
Etter to timer uten å få napp var det bare å komme seg hjem igjen, for nå var det tid for å få besøk.

Kjerringa skal feites opp…

En firbeint venn vet hvem han skal gå til for å tigge…

Mine foreldre sendte plutselig melding og lurte på om vi ville ha nystekte vafler på en søndag, og det takket vi selvfølgelig ja til.
Så denne søndagen har vært strålende på alle måter, herlig rett og slett.
Nok en god helg går nå mot slutten, og nå lader vi bare opp til nok en ny uke…

5 kommentarer

5 thoughts on “En herlig søndag…

  1. Heldigvis så kan man avlede barn med disse tannfe forklaringene, vi har hatt et par av de her i huset også 🦷🦷

    Åh koselig å bli bedt på vafler da, godt å høre at søndagen har vært fin ♥️

  2. Tenker det var en stolt skolegutt som gliste rundt i dag, og den tannfeen er av og til en luring, og glemmer av og til å legge penger i glasset, eller lurer med seg tanna usett! Heldigvis ordner tannfeen opp etterhvert. ❤️

    1. Ja jeg tenkte ikke på pengene i det hele tatt i dag tidlig, heldigvis ordnet det seg til slutt 😅
      Han har gått rundt i to uker nå og vrikket på tannen på skolen, og det siste læreren sa på fredag var at hun håpte tanna falt ut i helgen 😅

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *