En herlig søndag…

Categories Blogg

For en dag dette har vært, tårene har trillet av glede i hele dag.
Det første jeg våknet til i dag var små ivrige barneskritt i trappa, klokken var ikke mer enn 07.00 når skyvedøren gikk opp til rommet mitt.
Et lite bustete hode dukket opp, voksen fra dagen før hadde gitt en ny hårsveis på en liten gutt i løpet av natten.
“Kan du ta på TVen mamma?” var det første han spurte om, og igjen måtte mor få liv i en liten datamaskin.

Problemet er bare at jeg kun ser halve TVen fra senga, det er ikke like enkelt å styre fjernkontrollen i blnde. Men det var da jeg hørte han ute i stuen, lange vokallyder kunne høres fra sofaen.
“Aaaaa, kkkk, dddee” hørte jeg fra sofaen, og det var da det slo meg.
Hvis jeg fikk en liten gutt til å lese opp bokstavene så kunne jeg veilede meg frem, og det var nettopp det en skolegutt gjorde.

Dddiiirrreekkttteee”  ropte en liten gutt, og det var nettopp direkte knappen jeg var ute etter. En skolegutt kom til unnsetning igjen, samarbeidet mellom mor og sønn fungerer som bare det.
TVen kom på og lyden ble skrudd opp, det ble ikke mye søvn etter det.
Men plutselig ble det helt stille, og det var nettopp den stillheten som fikk meg til å spisse ørene.

Noen minutter etter gikk skyvedøren min opp på ny, og før jeg fikk blunket sto en liten gutt ved sengekanten.
” Gratulerer med dagen mamma, jeg har en overraskelse til deg”.  
Jeg skjønte ingenting der jeg lå, så vidt meg bekjent så hadde jeg ikke bursdag i dag.
“Men vi skal jo feire deg idag mamma, vi skal jo få besøk”. 
Jeg klarte ikke holde tårene tilbake, for der sto en liten gutt med et fat med sveler på og en nylaget tegning under armen. For en start på dagen, en liten gutt ga meg en varme så stor.

Etter det har det gått slag i slag, mye besøk og kaker i alle varianter.
Gubben disket opp med pizza i tillegg, så her har det vært noe for enhver smak.
Dette har virkelig vært en herlig søndag, en søndag med dobbel feiring. Akkurat det liker vi, man kan aldri feire livet nok.
Nå sitter jeg her med en deilig smak av sjokoladekake i munnen, en liten ting som gir meg en takknemlighet så stor…

1 kommentar

1 thought on “En herlig søndag…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *