En herlig pinsehelg går mot slutten…

Categories Blogg

For en herlig pinsehelg, og i dag ble den fullkommen. Jeg måtte nesten be gubben om å klype meg i armen når jeg sto opp i dag, det var nesten for godt til å være sant. En skyfri himmel ønsket meg velkommen når jeg sto opp, og en glitrende sol smilte i mot meg. Vi har hatt så mye skiftende vær i det siste så jeg hadde nesten gitt opp tanken på å få godt vær denne helgen, men jaggu slo værgudene til.

Vi har vært ute i hele dag, og i dag fikk jeg ordnet med alle buskene mine. Ja jeg måtte faktisk kjøpe meg enda en busk i dag, gubben hadde jo laget hele tre potter til meg. Heldigvis var Plantasjen åpen i dag, så da fikk jeg meg en Hortensia i hus. En liten gutt har hatt besøk i dag også, og i dag ble svømmebassenget plukket frem fra garasjen.
Dermed ble det fullt liv ute, ja selv en firbeint liten tass fikk seg et (ufrivillig) bad i dag.

Pinse eller ei, idag satte gubben i gang. Gresset måtte klippes, så i dag brøt vi loven om å holde helligdagen hellig.
Men vi var ikke alene om det, naboen her benyttet også finværet til å få unna litt arbeid.
Jeg syns vi her på Vestlandet skulle blitt unnlatt fra den loven, det er jo ikke akkurat som om vi er velsignet med så mange finværs dager i løpet av året.

Vi avsluttet ettermiddagen med grilling av pølser, enkelt og godt. I morgen er det tilbake til hverdagen igjen, men i morgen skal jeg på farten også. Jeg har nemlig blitt innkalt til et møte på Nordås rehabilitering, håpet er at jeg skal få et nytt opphold til høsten. Så nå sitter jeg her med et smil rundt munnen, tilfreds med livet og et varmt bankende hjerte….

PS: Jeg har sådd så mange forskjellige frø i ulike krukker at jeg har mistet oversikten, så det blir spennende å se hva som kommer opp etterhvert…

2 kommentarer

2 thoughts on “En herlig pinsehelg går mot slutten…

  1. Så utrolig flott det ble med de pottene! Blir helt misunnelig her 😁 Gøy når bassenget kan hentes frem. Så godt med slike gode dager ❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *