En god tirsdag…

Categories Blogg

Idag har det vært full rulle og stormende jubel her. For ikke nok med at svigerfar skulle komme, så har Isak også vært i bursdagsselskap. Så her var det bare å hive seg rundt i formiddag, gaver måtte kjøpes og klær måtte strykes. Det var ihvertfall ingen tid til å ligge på latsiden, her måtte dagen utnyttes til det fulle.

Men først må jeg fortelle om igår, for det var en stolt gutt som kom hjem fra barnehagen igår. Han hadde nemlig lært noe veldig viktig, og nå måtte han lære mammaen sin det også.

“Mamma, vet du hvem du ringer til når det brenner”? 

“Nei hvem er det”? 

“Brann nummeret 110” sa han med et stort smil i ansiktet.

“Men vet du hvem du ringer til når det kommer tyver”? 

“Ååånei kommer det tyver nå, jeg blir jo redd”!! 

“De kommer ikke nå tullemamma, men da må du ringe politiet 112”!! 

“Men mamma, hvis du blir syk så må du ringe 113”!

“Ja hvem kommer da”? 

“Ambulansen mamma”! 

Snakk om å gjøre mammahjertet stolt! Jeg var meget imponert over hukommelsen hans. De siste ukene har Brannbamsen Bjørnis blitt avspilt fra YouTube her flere ganger om dagen. I tillegg har de øvd mye i barnehagen, så nå har jeg fått meg en hjelper her dersom uhellet skulle være ute.

Han var så glad i dag når han kom hjem, det var rett i finklærne og avgårde i bursdag. Nabogutten har nemlig bursdag, og Isak har gledet seg mye til å få feire han. Selve feiringen skal være på IKEA, og der skal også Isak ha barneselskapet sitt når den tid kommer. Vi trenger å gjøre det enklest mulig, og der trenger vi ikke å tenke på noe.

Jeg har tenkt på min datter i hele dag, for idag var hun tilbake på skolebenken. Nå var det imidlertid ikke hodeskaden jeg tenkte så mye på, men faktisk noe helt annet. For de fikk i oppgave på skolen og skrive en tale om glede, og min datter grublet fælt på hva hun skulle skrive om. “Skriv om livet ditt” sa jeg uten å tenke noe mer over det egentlig. Men igår kveld skulle hun fremføre talen for meg, og det sier jeg deg, det brast fullstendig for meg. Talen skal jeg dele med dere i morgen, og da kommer dere til å forstå hvorfor jeg reagerte så stort.

Svigerfar må være verdens blideste mann. Han er alltid i godt humør og har alltid et gullkorn på lur. Han bringer frem latteren hos meg ihvertfall, jeg ler som aldri før når han er på besøk. Så nå sitter vi bare her og venter på at han skal komme, dessverre kommer han såpass sent at Isak må vente til i morgen med å se han. Men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves, så det blir nok en fin dag for en liten gutt i morgen også ❤
Nå nærmer enda en dag seg slutten,og jeg har så mye å være takknemlig over. Håper dere også har hatt en fin dag, så blogges vi plutselig igjen…

4 kommentarer

4 thoughts on “En god tirsdag…

  1. Så godt med slike dager Vivian. 🥰 Tenker prinsen koste seg i barnebursdag. Tror han får en fantastisk dag på sin egen også. Kos deg med svigerfar og masse latter i morgen.
    P.s. fine meldinger til helga 😊

    1. Det er sånne dager jeg lever for, og måtte de bli mange 💜Ja heldigvis ser det ut som det letter, jeg øyner et håp om å komme meg tørrskodd ut til helga ❤

  2. Så flink Isak er blitt, og så er han bare 4 år. Det blir nok en kjempedag for han på IKEA. Skulle gjerne vært der og sett han jeg. Varme klemmer fra Stjørdal.❤❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *