En fantastisk dag…

Categories Blogg

Det er ikke hver dag vi inviterer til sammenkomst, og spesielt ikke så mange mennesker på en gang. Jeg må innrømme at jeg var en smule skeptisk til om vi fikk plass til alle, for med stort og smått ble vi til sammen 16 stykker. Men det var ikke bare plass til alle vi måtte finne ut av, det første vi måtte finne ut av hva vi skulle servere.

Planleggingen begynte for noen uker siden, og det var da jeg kom på at vi hadde noe i frysen som passet perfekt til selskapet. For en stund siden fikk nemlig gubben en eske med delikatesser fra en kompis, tre kilo med kongekrabbe fra Barentshavet. Jeg ble ellevill når jeg så hva gubben kom hjem med den gangen, for er det noe jeg elsker så er det skalldyr.

Gubben derimot er ikke særlig begeistret, men jeg har en mistanke om at han knapt har smakt på sorten. Så tre kilo med kongekrabbe forble lignende i fryseren, det ble litt for mye for meg å spise helt alene. Men i går bød det endelig seg en anledning, og jeg hadde oppskriften klar i hodet. Klørne skulle i ovnen med litt hvitløkssmør på toppen, så enkelt men så nydelig godt.

Men tre kilo med klør var ikke nok til å mette 16 personer, så du bestemte vi oss for å bestille snitter i tillegg. Så med mat og kaker klart var det bare å finne ut av hvordan vi skulle få plass til alle som gjensto, og der visste gubben råd. Utemøblene våre ble redningen, spisebordet vi bruker ute ble dratt inn og det var akkurat det vi trengte.

Det ble en fantastisk dag på alle mulige måter, jeg tror jeg aldri har fått så mange rørende gaver og så mange blomster før. Men det beste var at jeg fikk samle nesten hele familien under samme tak, det er ikke ofte vi får det til. Gubben gjorde en fantastisk jobb med å tilberede krabbe klørne etter min oppskrift, og de forsvant på et blunk. Ja til og med gubben syns det var godt, og det sier alt.

Vi fikk noen herlige timer sammen, og det er på slike dager som i går at jeg virkelig kjenner på takknemligheten. Jeg våknet med et stort smil rundt munnen i dag, takknemligheten over at jeg fortsatt er her har aldri vært større. Den siste tiden har det vært mange ALS syke som har gått bort, og jeg kjenner det i hjertet hver gang jeg ser at noen har tapt for denne brutale sykdommen.

Snurr film.

Jeg vet hvor heldig jeg er som fortsatt er i live, og jeg vet at morgendagen er ingen selvfølge for meg lenger. Derfor betyr slike stunder som i går alt for meg, og selv om jeg ikke kan delta i samtalen så mye lenger så gjør det ingenting. For det som gir meg aller størst glede er når jeg ser at mine nærmeste har det bra, da blir jeg lykkelig også…

Denne gaven fra min lillebror rørte meg til tårer 💕
12 kommentarer

12 thoughts on “En fantastisk dag…

      1. Haha.. det ble hæla i taket og tenna i tapetet, møtte blogg support på byen og spiste nattmat på Deli de Luca 😂🐰

  1. Du har en egen evne til å snu alt til det positive.Tenk om flere hadde kunne det.Ble så sulten av å se snittene.

    1. Jeg prøver å finne noe positivt hver dag, og etter jeg ble syk erfarte jeg at det skal ikke så mye til bestandig. Livets små gleder er de beste 💜

  2. Så flott at du har overskudd til fest! Så deilig for deg og alle dine og kunne ha det så kjekt i lag!❤️🌺🎉🎉🥳

  3. Høres ut som en fin fest, så kjekt å lese! Jeg lærer mye om hva som går an å få til når man ser muligheter ved å lese bloggen din.

  4. Nå er det alt for lenge siden jeg har lest bloggen din, og i hvert fall lagt igjen en hilsen. Så fantastisk at du fikk dette til og dette er jo gode minner å ta med seg for liten og stor. Og tenk når du kan se på dette i ettertid og mimre. Og for en flott gave fra broren din

    1. Ja jeg er så glad for at alle kunne komme den dagen, og det betyr mye for meg at vi klarer å skape minner som vil leve videre etter at jeg er borte 💜 Så hyggelig å se navnet ditt igjen, håper du har det bra 💕

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *