“En dag vil du bli en stjerne mamma”

Categories Blogg

En liten gutt står fremfor meg, med hendene bak ryggen står han på gulvet og tripper.
Et lite ansikt er grublende, jeg kan se hvordan han leter etter de riktige ordene.
En liten gutt med et stort hjerte hadde nå noe viktig å si, og igjen forberedte jeg meg på hva som ville komme.

To små barnehender ble strekt frem, to ting ble vist frem.
En liten gutt hadde perlet på skolen, en liten stjerne og en firkant lå i to små barnehender.
“Denne er til deg mamma” sa en liten gutt, en liten stjerne ble lagt på mitt bryst.
“For en dag vil du også bli en stjerne mamma, og hvis du tar med deg denne så kan jeg finne deg på himmelen”.

Ordene hans fikk brystet mitt til å snøre seg sammen, og jeg kjente hvordan øynene mine fylte seg med lydløse dråper.
Hjertet mitt brast når jeg så inn i to små øyne, redselen for fremtiden ble igjen så nær.
Plutselig følte jeg meg tom, det var som om alle ord forsvant inni meg.

Hver dag snakker vi om døden, hvordan fremtiden vil bli uten meg.
Jeg ser på en liten gutt, han er min fremtid.
Mine fire barn må en dag gå videre på egenhånd, gjennom dem kommer jeg til å leve videre.
Jeg møter blikket til en liten gut, i hans øyne ser jeg min egen fremtid.

En fremtid jeg aldri vil oppleve, en fremtid som ikke eksisterer.
“Du vil alltid bo i hjertet mitt mamma, som Prins vet du”. 
En liten gutt snakker ofte om han, vår firbeinte gamle venn som gikk bort for ett år siden. ” Han er en stjerne på himmelen nå mamma, og det vil du også bli en dag”…

 

28 kommentarer

28 thoughts on ““En dag vil du bli en stjerne mamma”

  1. Det er så jeg får vondt langt inn i hjertroten. Så fint sagt av han men så uendelig trist. For en fin og klok liten gutt du har.💖💖

  2. Det er så sterk å lese❤️Han er så klok og god han lille gutten din. Håper du får være med den fine familien din lenge enda. God klem 🤗

  3. Barn vet å få sagt det de tenker på.
    Det er så bra at dere har lært han å prate om så alvorlige ting.
    Selv stoppet jeg opp og fikk meg ikke til å skrive ordet døden.
    Jeg måtte omskrive til ” så alvorlige ting”.
    Du er så heldig som har han i livet ditt. Og det er viktig for oss alle at du skriver ned slike hendelser.

    1. Åpenhet har vært det viktigste for oss, og når man er barn så har man mange spørsmål. Jeg vil ikke at han skal lage seg opp egne versjoner, døden kan være vanskelig å snakke om men desto viktigere er det.

  4. Kjærligheten dere deler er vakker. All den nydelige kjærligheten du gir lille, store Isak bygger trygghet og styrke på hans vei i livet. Jeg bare føler det så sterkt. Det er både smertefullt og vakkert på samme tid❤️

  5. For en fantastisk god gutt du har❤️Han vil alltid elske mammaen sin og ha deg med seg⭐️

  6. Tårene triller her❤️‍🩹Det river i hjertet ved tanken på hvordan det kan oppleves i morshjertet ditt når du ikke vet hvor lenge du får følge dine aller kjæreste. Så tenker jeg at det aller beste for minsten din og de andre barna er at du snakker så åpent med dem om situasjonen. Åpenhet har jeg stor tro på, du er beundringsverdig i måten du møter minsten på❤️

  7. Nå trillet tårene mine. Så fin gutt du har. Skulle ønske han kunne beholde mammaen sin helt til han ble godt voksen og at du fikk være med langt inn i fremtiden hans.
    Håper uansett at du får være med barna dine og ha det bra lenge <3
    Klem

  8. Skjønner ikke hva dere er laget av altså – Flinke!!!- så godt at dere prater åpent om fremtiden og døden. Dine barn kommer til å bli fantastiske partnere for sine livsledsagere når den tid kommer. Tenk alt de har lært og fått ekstra visdom og klokskap pga denne tiden og du er deres største/beste læremester(inne)

  9. Dette var sterk lesing😥💞 Måtte det bli lenge til du får behov for den stjerna til å vise vei…💖

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *