En bjeffende tirsdag…

Categories Blogg

Jeg kunne kaldkvelt bikkja, det er like før det rabler for meg. Misforstå meg rett, jeg elsker min firbeinte like høyt som barna mine, men idag har han gått meg på nervene. Assistenten har vært mye ute av huset idag, så jeg har blitt etterlatt hjemme med en svart hårball på fire bein.

Normalt sett er ikke dette noe problem, vi ligger nå og dupper i hvert vårt hjørne. Som regel er det bare snorkingen jeg hører fra sofaen, men ikke idag!! For fra jeg sto opp og helt til familien begynte å komme hjem, har bikkja hengt opp i vinduskarmen og bjeffet. Rett ved siden av øret mitt har det kommet lyder som kan få enhver person til å frivillig ville lagt seg inn på psykiatrisk avdeling.

Det har vært uling og bjeffing non stop i hele formiddag, og hvorfor det? Jo fordi det er kommet snø i løpet av natta!! Bikkja blir nemlig spinn hakka gal når det kommer snø ute, nett som eieren når jeg tenker meg om. Jeg har en mistanke om at han lenger tilbake til snødekte vidder i Finnmark, ja igjen som eieren selv.

Men jeg bjeffer ikke, jeg henger ikke over sofaen og gneldrer mot snøfnuggende som daler ned. Ikke hjelper det å rope heller, bikkja er døv og eieren har en stemme som ikke bærer frem. Et radarpar vi to. Så her har jeg altså sittet, og hørt på en skjærende gneldring i timevis, og gubben lurte på hvorfor jeg var sur???

Men det dårlige humøret forsvinner i det øyeblikket en liten gutt kommer løpende inn døra her. Han bryr seg lite om gulvet er nyvasket, med snødekte sko kom han løpende inn i stua for å gi mamma en klem. Med rosa kinn og et stort smil sto han plutselig fremfor meg med et viktig spørsmål på sinn, “hva er det til middag mamma”.

En liten gutt ropte hurra over kjøttkaker, det er nemlig favoritten. Jeg har frøse i hele dag, jeg merker det allerede om morgenen før jeg står opp. Hendene er iskalde, det har tydeligvis skjedd et værskifte ute. Men med fyr i peisen (etter en time og fire forsøk) fikk jeg omsider varmen i meg.

Etter at jeg ble syk har termostaten i kroppen blitt helt på trynet. Jeg kan fint finne på å fryse selv om det er 25 grader ute. Men idag var det faktisk kaldt, så idag var det i det minste forståelig.

Med fyr i peisen kapitulerte bikkja også, jeg tror termostaten er helskrudd på den firbeinte også. For der ligger han på rygg fremfor peisen med fire bein i været, han har tydeligvis glemt at han har ti lag med pels. Men jeg kan endelig nyte roen, ingen bjeffing lenger. Jeg får nyte det mens jeg kan, for hvis snøen blir liggende så er det på an igjen imorgen….

14 kommentarer

14 thoughts on “En bjeffende tirsdag…

  1. Det er alltid action hos dere 😂🤣 Jeg skal slutte å sende snø til dere, slik at du får fred fra bjeffingen. Kan være svært så irriterende 😀ønsker deg en fredelig kveld 💜

      1. Den e go! Sender noen tonn. Gubben brøytet i fire timer i dag, og i det han kom inn, begynte det å snø igjen ❄️❄️Da kom finnmarkgs uttrykkene Satan i H…… Osv. Det er helt vanvittig med snø her nå 🙂

  2. Fantastisk blogg du har 😃
    Nå har jeg sittet i flere timer og lest hele bloggen.
    Du har ett imponerende mot og forteller utrolig bra hvordan du og dine har det.
    Pleier ikke å lese blogger, men din skal jeg anbefale til flere.
    Tusen takk for at du deler ❤️

  3. Hehehe 😊 Kjenner meg godt igjen! Elghund i hus her 😊 På jobb hos oss har jeg laget en tønne med sagflis og diesel! En kopp med det inni peisen…og vips så er det garantert fyr uansett hvem tommeltotter som fyrer opp! Billig er det også! 🙂 Ha en fin vinternatt uten voffing! 😂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *