En arbeidskar…

Categories Blogg

I dag har en liten gutt virkelig stått på, og igjen ble jeg imponert over hvor mye som bor i den lille kroppen.
Like imponert kan jeg ikke si at jeg ble av gubben i dag, men heldigvis kom han på andre tanker etter hvert. I dag skulle nemlig alle sekkene med vedkubber flyttes ned til garasjen, og det var i den forbindelse gubben kom med et forslag som fikk meg til å riste på hodet.

Gubben er kjent for sine lettvinte løsninger, men han er også kjent for å være en gnier.
Spesielt nå etter alt har steget, hver dag klager han over de høye strøm og diesel prisene.
Så når han i dag tidlig kom med et forslag om å bruke bilen min til å kjøra veden ned til garasjen måtte jeg bare riste på hodet, for det er knappe 50 meter ned dit.

Heldigvis kom gubben på bedre tanker , men det kan jeg takke en liten gutt for.
“Vi kan jo bare ta trillebårene pappa” sa en liten gutt, og da var det gjort.
Det er som de sier, vedkubbene varmer ikke bare en gang.
35 sekker er nå flyttet, og en liten gutt har virkelig stått på i dag.

Dessverre kom regnet tilbake i dag, så det ble en våt affære for to arbeidskarer.
Men nå er alt klart for å rive verandaen, så gjenstår det å se når det kommer opp en ny.
En ting er sikkert, jeg skal filme hvordan jeg har det her før den rives.

Jeg har bare vært inne i dag, det fristet ikke mye å gå ut i regnværet.
Dessuten hadde jeg ikke tid, for i dag var det Formel 1 løp igjen. Og for et løp det ble, snakk om å få action fra start til slutt. Silverstone var plassen å være på i dag, jeg skulle gitt mye for å være der selv.
Men jeg fikk en fantastisk opplevelse hjemme i egen stue, og det beste er at jeg fikk dele det med min eldste sønn. Så nå gleder jeg meg bare til neste løp, men i mellomtiden skal jeg kose meg med kvinnefotball…

Takket være gubben sin innsats i fjor trenger vi ikke tenke på å kjøpe ved i år… 
0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *