En arbeidsgiver med omtanke…

Categories Blogg

Vi har vært heldige midt oppi elendigheten, min mann jobber i det som må være verdens beste bedrift. Bekymringene var mange når diagnosen ble et faktum, min mann gikk fra å være borte store deler av året, til å være hjemmeværende det første året av Isak sitt liv. Min mann var bekymret for hvordan fremtiden ville bli, ville han i det hele tatt kunne fortsette i jobben?

Ølen betong er plassen, en bedrift med et hjerte så stort. Ikke bare for sine ansatte, de bryr seg også om samfunnsrelaterte problemer. Jeg har ikke ord på hvor takknemlig vi er, for denne bedriften var snar på telefonen til min mann når den personlige katastrofen inntraff, snar med å forsikre min mann om at de skulle legge tilrette på best mulig måte, nå skulle han slappe av og konsentrere seg om det som var viktig.

De har virkelig lagt tilrette, min mann gikk fra å jobbe borte både natt og dag, til å få kjøre her i Bergen. Nå kan han både levere og hente i barnehagen, og han har fri hver eneste helg. Jeg kan ikke få sagt hvor mye dette betyr for oss som familie, spesielt nå som situasjonen er som den er.

Men det er ikke bare min mann som får merke godene fra bedriften, jeg og Isak merker de også. Isak har fått så utrolig mye fint, Ølen betong arbeidstøy, solbriller, reflekser og mye mye mer. Nå venter vi på enda en gave, Isak skal nemlig få julegave, og jeg gleder meg til å se øynene på en liten gutt når han åpner den.

 

Når jeg var innlagt på sykehuset fortalte min mann meg noe som jeg måtte få repetert når jeg kom hjem, jeg visste nemlig ikke om jeg hadde drømt eller hørt feil.

For de siste årene har bedriften gått bort ifra gaver til de ansatte, de velger heller å gi penger til et veldedig formål. I fjor gikk pengene til sykehus klovnene, men i år fikk jeg den gledelige nyheten om at pengene skal gå til ALS! 

Jeg ble så glad jeg, ja vi ble overlykkelig begge to. Helt fantastisk, nå føler jeg at det vi gjør blir lagt merke til. Jeg fikk nemlig en veldig hyggelig mail fra bedriften om at de hadde lagt merke til vårt brennende engasjement for å fremme denne sykdommen, og at de gjerne ville bidra de også.

Alt vi kan gjøre er å takke og bukke, dette betyr så uendelig mye for oss. Pengene vil bli øremerket til å gå til registeret som de prøver å komme i gang med, noe som jeg er spesielt glad for. Det er nemlig så viktig at vi får dette på plass, vi trenger en kartlegging av menneskene som har blitt rammet av denne sykdommen.

Så nå har organisasjonen ALS Alltid litt sterkere fått det ærefulle oppdraget med å overrekke pengene, så håper vi at det vil komme et register på plass snart. Nå sitter vi her glade og stolte begge to, lykkelig over en gave så stor. Tusen takk til dere i Ølen betong, takk for at dere tilrettelegger, og takk for at dere viser engasjement. En riktig god jul til dere alle i bedriften, dere er fantastiske 💜

6 kommentarer

6 thoughts on “En arbeidsgiver med omtanke…

  1. Tårene triller her. For en gladnyhet. Og for en flott arbeidsgiver. Tenk å være så omtenksomme og engasjerte. En riktig god jul til deg og dine🎅

  2. På vegne av styret i Alltid Litt Sterkere vil jeg si tusen takk til Ølen betong og til deg, Vivian og Geir Håvard❤vi er veldig takknemlige for den flotte gaven og synes det er kjempefint at pengene er øremerket register. Takket være donasjoner så har Geir Bråthen, som jobber med registeret, fått ansatt flere folk og nå ser det ut som de snart kommer i mål. Alltid Litt Sterkere prioriterer nå bl.a å gi flere donasjoner slik at de kan ferdigstille dette viktige arbeidet❤

  3. Fantastisk at en bedrift har et så stort hjerte for sine medmennesker❤️ Hovedkontoret til Ølen betong er ca 40 min kjøretur fra meg og det gjør meg ekstra stolt, all honnør til dem! God lillejulaften til deg og dine😘

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *