En annerledes julekalender…

Categories Blogg

I alle år har jeg lagt min flid i og gi barna en spesiell julekalender, men nå er tre av barna store og ikke like opptatt av mors hjemmelagde gavekalender. Nå er det mer spennende med sminkekalender fra Kicks og ølkalender, og det syns jeg egentlig er like greit. For etter jeg ble syk ble alt litt vanskeligere, det blir liksom ikke helt det samme når jeg ikke kan gjøre det selv.

Men jeg har heldigvis en liten en igjen, og til han prøver jeg å føre min kalender tradisjon videre. Men for første gang i år var jeg usikker på hva jeg skulle finne på.  Godteri er uaktuelt, og leker har han i overflod så det ble heller ikke aktuelt. Først var jeg inne på tanken om å gi han en julekrybbe, ja en ny figur hver dag som han kunne fylle opp med. Men jeg oppdaget fort at det var vanskelig å få tak i så jeg ga meg på den ideen.

Det var faktisk minstemann selv som ga meg den neste ideen, og etter et kjapt søk på Internett fant jeg alt jeg trengte til en rimelig pris. Det som er så fint med små barn er at de gleder seg over små ting, det er ikke så mye skal til. Så når minstemann plutselig sa at han gjerne ville pynte rommet sitt til jul fikk jeg en ide, hvorfor ikke gjøre ønsket hans om til en julekalender.

Og hva er det som pynter mest opp til jul? Jo et juletre! En liten gutt har pratet lenge om at han ønsker seg sitt eget juletre, og det er nettopp det som blir hans julekalender i år. Et lite juletre ble kjøpt inn og en haug med kuler og annet julepynt. Jeg var så spent i går kveld om det ville falle i smak så jeg oppfordret han til å åpne den første gaven med en gang han våknet i dag, men en liten gutt hadde helt andre planer.

“Nei mamma, jeg vil heller åpne de etter skolen for da kan du få se også” sa en liten gutt med en kjærlig stemme, hjertet mitt smeltet når jeg hørte ordene hans. Tenk at min lille gutt tenkte mer på meg enn på å åpne gavene, det sier mye om han. Jeg er så takknemlig for at jeg har han i livet mitt, og nå håper jeg bare at han blir fornøyd med mitt påfunn. Det er en liten gutt sin fortjeneste at jeg elsker denne tiden så høyt, gleden i øynene hans over julens små magiske øyeblikk gir meg så mye glede…

 

Noen av pakkene var for store til å gå oppi lukene så de måtte vi henge opp.

 

4 kommentarer

4 thoughts on “En annerledes julekalender…

  1. Ingen tvil om at sønnen din er en omtenksom, varmhjertet gutt ❤ Jeg tror han “skyss på” foreldrene sine!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *