Ekstra arbeidskraft

Categories Blogg

Endelig kom beskjeden , idag kunne min datter endelig dra avgårde for å teste seg. Det har vært en altfor lang ventetid , fullstendig unødvendig spør du meg. Men jeg ble likevel lettet når meldingen kom , nå ser det endelig ut som at ventetiden nærmer seg slutten. Likevel var det et sekund der i morges hvor jeg ikke trodde hun kom seg avgårde likevel , for etter den starten som vi hadde i dag gikk både kjerringa og gubben ned for telling.

Men her i huset har vi ikke tid til å hvile på laurbærene , for nå er det så mye som skjer for tiden. Jeg kommer meg knapt inn på mitt eget soverom , det er nå blitt omgjort til en midlertidig bod. Et tonn med leker og bøker er blitt trøkket inn på et lite rom , og gubben spyr ut gloser hver kveld denne kjerringa skal i seng. Det er helt utrolig hvor mye kaos det kan bli av å pusse opp et eneste rom , spesielt når rommet ikke er i den samme etasje engang. Vi skjønte med engang vi satte igang at på dette prosjektet trengte vi arbeidskraft , og vi visste begge to hvem vi skulle sette i arbeid.

 

 

For i fjor sommer oppdaget vi nemlig en ting , vi har en malemester i hus. Når vi skulle male huset i fjor så vi det , den eneste datteren i huset kunne jaggu meg male. Ingen snarveier ble tatt , her skulle ting gjøres skikkelig. Jeg kan kjenne meg igjen der , for er det en ting jeg alltid har vært så er det perfeksjonist. Derfor måtte vi få en datter i sving med malekosten , og til vår store overraskelse sa hun ja med engang.

Det er kanskje ikke så galt med karantene likevel , det kommer ihvertfall oss veldig til gode. Så etter en korona test var unnagjort så var det bare å hoppe i arbeidsklærne , og før jeg visste ordet av det var min datter i full sving oppe i toppetasjen. Jeg følte meg plutselig veldig heldig der jeg satt , hele familien sto nå sammen om å få ferdig et rom. Som om ikke det var nok så heiv gubben seg rundt på kjøkkenet , nå skulle mor få en av yndlingsrettene sine. Det luktet herlig i hele huset , idag sto det Finnbiff gryte på menyen.

Jeg var til og med barnevakt idag , for plutselig ble huset invadert av tre små banditter. For mens gubben og min datter var opptatt med sitt så tok tre  små over en hel stue , og gjett om mor fikk kjørt seg. For er det en ting som tre små kan så er det å engasjere en lite funksjonell mor , jeg har fått være med inn i en magisk verden idag. Så nå sitter jeg her lykkelig til sinns , dette har virkelig vært en magisk lørdag. Nå er jeg spent på hvor langt de er kommet oppe , utifra bildene og bedømme så tror jeg dette blir bra. Alt som skal være gråfarget er kommet på plass , nå gleder jeg meg til den nydelige grønnfargen dekker resten av rommet.

Så nå er vi virkelig kommet i gang med rommet til en liten gutt , og gjett om det er en som er fornøyd med det. På små utålmodige barneføtter tripper han rundt , det går ikke fort nok for en liten gutt. Men bra blir det nok til slutt , det blir ihvertfall et rom som er laget med mye kjærlighet. Nei nå må dere nyte kvelden folkens , håper dere har hatt en like god dag som min…

5 kommentarer

5 thoughts on “Ekstra arbeidskraft

  1. Her går det inna skjønne æ👍Å få være en del av ongan sin verden e jo fantastisk , selv om æ kan huske at æ ikke helt tenkte så mye på det da dem va små🙈No e det barnebarn som er små, og som bringer minnene frem ogjen❤️

    Leser dine ord Vivian både med gråt og latter , og noen innlegg ledes æ høyt tel gubben🥰

    Har slitt med å få lagt inn kommentarer, men sendte Mail til blogg.no så no håper æ det funker👍👍

  2. En stå på gjeng er dere, beundrer hva dere får til. Leser hver dag og har også fått sett på innlegget som du har lagt inn❤️. Fikk ikke sett det, da det ble vist på tv2.. Ha en fortsatt god helg….så er det kanskje en liten spent gutt som flytter inn på nytt rom🤗

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *