Det spirer og gror…

Categories Blogg

Åååå som jeg elsker denne årstiden, når jeg ser hvordan alt begynner å våkne til liv igjen så kjenner jeg at jeg også blir mer levende.
I går plantet vi om alle tulipanene som jeg klarte å redde fra Hjorten, og nå er påskeliljene de neste som står for tur. I år trenger jeg ikke kjøpe inn noe som helst, og det var takket være min snartenkthet i fjor. For i fjor tok gubben med seg pallekarmer hjem fra jobb, og de ble fylt opp med løker.

Jeg gleder meg til å se tulipanene komme opp, for jeg vet ikke hvilke farger jeg har klart å redde. Planen er å plante påskeliljene i samme de samme pottene som tulipanene står i, på den måten håper jeg å få en nydelig bukett etterhvert.
Våren er virkelig i ferd med å ta over, det eneste vi mangler nå er litt varme i luften.
Jeg trenger noe å glede meg over nå, for nyhetssendingen hver kveld får hjertet mitt til å briste.

Aldri hadde jeg sett for meg at 2022 skulle starte opp med en nådeløs krig, hjertet mitt brister når jeg tenker på alle de stakkars uskyldige menneskene.
Samtidig blir jeg så rørt når jeg ser hvor mange som stiller opp for å hjelpe, det viser bare at nestekjærligheten lever i beste velgående.
Jeg bare håper at den samme nestekjærligheten vinner til slutt, Putin bør få smake sin egen medisin snart.

Hadde jeg vært frisk så hadde jeg ikke nølt engang, alle som har anledning bør hjelpe til der det trengs. Det føles ganske så urettferdig ut at jeg kan sitte her og glede meg over en ny vår mens millioner av mennesker lever i frykt, samtidig vet jeg at livet ikke stopper opp. Nå har jeg fått enda en grunn til å virkelig leve livet, for gudene vet hva denne Putin er i stand til å gjøre.

Så derfor prøver jeg å fokusere på livets små gleder, og i går fikk jeg enda en ting å glede meg over. Husker dere at jeg plantet blomsterfrø forrige torsdag? Ja de har også begynt å spire nå. Det var grønt over hele kjøkkenbenken igår, jeg fikk nesten sjokk når assistenten trillet meg ut på kjøkkenet.
Dette lover virkelig godt for sommeren, jeg hadde aldri trodd at det skulle gå så fort.
De trives tydeligvis godt i lyset fra kjøkkenvinduet, fortsetter det slik så får jeg mange blomster som jeg kan plante ut etterhvert…

4 kommentarer

4 thoughts on “Det spirer og gror…

  1. Så herlig da at det spirer og gror hos deg og du finner mye glede i de:)
    Ja,vi må bare glede oss til tingene vi får det til.

  2. No livnar det i lundar,no lauvas det i li…..:) Ja, tenk,nå kan vi snart kose oss ute,plante fine blomster å kose oss i solveggen,forhåpentligvis.
    Ukraina ja,må si at tårene mine sitter løst når man ser på nyhetene av bombarderte byer,mennesker i ytterste nød på flukt fra landet sitt. Forferdelig!!
    Men oppi alt så tror jeg det er viktig å fokusere på det som kjennes bra, gjøre hyggelige ting med sine kjære også. Det går sikkert bra å ha to tanker i hodet samtidig. Sende en varm tanke til det Ukrainske folket og en tanke her hjemme.
    Ha en fin dag.

  3. Ja nå er det den tiden 🙂 Plante ut! Det er så fint når påskeliljene og alt det andre stikker hodene opp fra snø og jord 🙂
    Og alt det flotte man kan plante ut.

    Lag deg en fin fin dag <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *