Det finnes lysglimt 💜

Categories Blogg

For det skjer ting der ute, små ting, for hver dag som går får ALS litt mer oppmerksomhet, kommer litt mer frem i lyset, litt mer fokus på en kald og ubarmhjertig sykdom som ingen hensyn tar. Det viser at det nytter det vi gjør, det nytter å rope høyt at nok er nok , for nå er det på tide at også vi blir hørt.

For det finnes lysglimt i et ellers så stort mørke, det finnes mennesker der ute som gjerne vil hjelpe. Som at ALS Norge fikk en stor donasjon her om dagen, vi fikk penger av familieduellen på Tv2 etter at dommerne vant og donerte pengene til forskning, vi er stadig mer representert i Media, og det er flere mennesker som begynner å engasjere seg.

Små små skritt, sakte men sikkert beveger vi oss fremover, ikke så fort som vi kanskje ønsker, men likevel går det fremover. Det gir meg glede, det gir meg håp. For vi blir dessverre flere og flere som blir rammet, men også yngre og yngre virker det som. Her om dagen hørte jeg om en 22 åring som hadde fått ALS, tenk det, å være 22 år med et helt liv fremfor seg, men istedenfor å planlegge en fremtid så må han nå planlegge sin egen død.

Jeg blir faktisk kvalm bare ved tanken. For en ting er det når vi voksne blir rammet, ille nok, men når ungdommer, vår neste generasjon, mennesker med hele livet igjen å leve, ja da blir jeg forbanna. Jeg har i det minste fått opplevd litt av livet, fått oppleve den største gleden som er, jeg har fått fire fantastiske barn. Mest sannsynlig får han aldri oppleve det, han blir rett og slett frarøvet de største gledene med livet, og det gjør meg fly forbanna!

Det er nettopp derfor jeg kjemper, for de som kommer etterpå, for dem som i dette øyeblikket får overlevert sin skjebne , for de som sitter sønderknust i en sykehuskorridor og tenker at livet nå er over. For selv om det mest sannsynlig er for sent for meg, så har jeg et håp om at det kan bli en endring for dem, det er derfor jeg fortsetter, det er derfor jeg ikke gir meg!

Jeg håper bare vi kan fortsette å få løftet denne sykdommen frem, for en person klarer ikke det alene, men sammen med andre klarer vi det. sammen med alle dere der ute er vi sterke. Så selv om vi alle kjemper på hver vår kant, så kjemper vi for samme sak, og det må vi aldri glemme!

Så fortsett med å rope høyt, fortsett med å fortelle om denne sykdommen, fortsett med å kjempe på deres vis! For det nytter, og jo flere vi er jo bedre er det. Så lag ringen større , og slå en ring rundt alle ALS berørte, for sammen roper vi høyest!

2 kommentarer

2 thoughts on “Det finnes lysglimt 💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *