Det evinnelige spørsmålet…

Categories Blogg

 

Hver dag kommer det samme spørsmålet, hver dag gnåler 5 personer i husholdningen om det samme. Ja noen ganger kommer spørsmålet allerede dagen før, ja noen ganger før jeg til og med har stått opp! Det må da være mulig å få opp øynene før man må begynne å planlegge, våkne litt selv før det evinnelige maset begynner.

 

Noen dager er jeg i ferd med å gi opp, jeg orker rett og slett ikke å forholde meg til det. For det er nemlig umulig å gjøre alle fornøyd, de finner alltid noe å klage på før eller siden. Jeg har prøvd å planlegge, la alle få et ord med i laget, men det er og blir en umulighet, alltid ender det opp med de samme forbaska diskusjonene.

 

En ting er ihvertfall sikkert, vi er ikke de eneste som har dette problemet. Overalt i tusen hjem diskuteres dette emnet daglig, ja jeg skulle ikke forundre meg om at det er grunnen til at skilsmisse statistikken er så høy som den er. Faktisk så kan dette temaet få alvorlige konsekvenser om man ikke klarer å holde seg i tøylene, gudene skal vite at det har gått en kule varmt hos meg mang en gang!

 

Det er ikke ro og få før jeg har klekket ut et svar, hver dag må jeg legge mine grå hår i bløt for å finne en løsning. Noen sier at dette temaet kan bringe folk sammen, det gjelder ihvertfall ikke i denne familien, her krangles det så hårtustene fyker rundt hodet på meg. Det er ikke rart assistentene må støvsuge hver dag.

 

Jeg syns faktisk ikke det er noe rart at det er krig her i verden, ja selv de lærdes strides om dette spørsmålet. Nettet florerer av tips og lette løsninger, men hva hjelper det når noen vil ha alt mens andre vil ha ingenting? Det er jaggu ikke rart hårtapet er blitt større med årene, heller ikke rart at han jeg er gift med er skallet når jeg tenker meg om.

 

I dag var det på an igjen, eller egentlig startet det i går kveld når gubben ga meg grei beskjed. Det er det første jeg våkner opp til , og det siste jeg hører før jeg legger meg. Så i dag tidlig kom spørsmålet igjen, min datter sto i døråpningen 07.00, det evinnelige spørsmålet om…

 

“Hva er det til MIDDAG” ?? 

 

Rettigheter:tegninger.no

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *