Det er helg 💜

Categories Blogg

Ja i dag var det ingen bønn, det var bare å komme seg opp. Jeg hørte bestefar og Isak romstrerte fælt i morges, for idag var nemlig bestefar barnevakt. Gjett om han har fått kjørt seg, for når en liten gutt er hjemme ja da blir det liv i heimen. Til og med assistenten har fått kjørt seg idag, her slipper ingen unna. Vi har prøvd å underholde på best mulig måte, men det er jaggu meg ikke lett å henge med på tempoet til en fire år gammel gutt, vi har hengt etter han som et slips i hele dag.

“Jeg vil vekke mamma” hørte jeg han ropte til assistenten. Døren gikk opp med et brak, og inn kom en hoppende glad gutt. “Er du VÅKEN mamma” ropte han høyt, ja han ropte på tross av at han sto rett ved sengekanten. Fredagen var igang, det var det ihvertfall ingen tvil om.

De siste nettene har jeg sovet så forbanna dårlig, dette til tross for at jeg er stuptrøtt når kvelden kommer. Kroppen verker og uansett hvor mye jeg prøver så finner jeg ikke en god stilling og ligge i. Nå er det tredje natta på rad, og når jeg våknet i dag følte jeg meg rett og slett dårlig. Jeg har sånne perioder innimellom, jeg bare håper det bedrer seg snart, for dette har jeg rett og slett ikke tid til 😅Jeg som har tusen ting å gjøre, jeg trenger nattesøvn for å fungere.

Men det får heller gå sin gang, det er da tross alt fredag idag. Jeg lurer på hvor lenge min mann klarer å holde øynene oppe ikveld, han begynte nemlig dagen 04.00 i dag. Tro meg, jeg prøvde å advare han mot at det var vel ikke det lureste han hadde takket ja til, men det er som å prate for døve ører.

Jeg har ihvertfall ikke tenkt å legge meg før favoritt programmene er unna sett, han får sove på sofaen om så. Nå håper jeg vi begge er uthvilt til imorgen, for da blir det full rulle på brannstasjonen med en aktiv liten gutt.

Det skjedde noe i går som gjorde meg varm om hjerte. For igår kveld ble jeg så sulten og det eneste jeg hadde lyst på var pytt i panne med speilegg til. Men jeg visste at min mann kom til å nekte, det var for sent og begynne med noe matlaging nå. Da hørte jeg fra kjøkkenet, “jeg kan lage mamma”. Det var eldstemann i flokken som ropte. Ikke nok med at han lagde det herremåltidet kl ti på kvelden, han satte seg ned og matet meg også. Vet du, jeg ble rørt til tårer. Det er ikke så ofte jeg ser han på grunn av mye jobb, da betyr disse stundene så ufattelig mye,. Så jeg ble både mett i magen og hjertet ble mett på kjærlighet.

Jeg håper uken har vært fin for dere alle, og så må dere nyte kvelden for alt den er verdt.

Happy fredag alle sammen 💜

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *