Det er forskjell på 1500 og 300…

Categories Blogg

Plutselig følte jeg meg bedre, ja det var nesten som et mirakel. Hvis det er så enkelt som jeg tror (noe jeg håper det er), så er veien til bedring innenfor rekkevidde. For er det en ting som er viktig og få i seg, en ting alle levende organismer er avhengig av, så er det nettopp væske. Her må noen ha sovet i timen, for egentlig skulle jeg ha hatt 1500ml per dag, men jeg har kun fått 300.

Så du kan trygt si jeg har vært underernært på vann helt siden jeg kom hjem fra sykehuset, og jeg tror jeg vet hvorfor. Jeg tror rett og slett de rundt meg har telt med maten når de har regnet ut væskeinntaket, da stemmer det nemlig.

Men de vil fortsatt sette meg på antibiotika, bare for å være på den sikre siden, jeg har tross alt hatt feber i et døgn. Jeg håper så inderlig at dette løser seg, det er jo bare en uke igjen til jul! Nå får det være nok, her er det ingen rom for noe basselusker. Jeg har kommet meg opp også, så nå er jeg igjen plassert i godstolen.

Hovmodig som jeg var sendte jeg assistenten ut for å kjøpe pizza fra Venezia, matlysten var tilbake. Men når hun kom hjem fra butikken var matlysten forsvunnet, sondmaten hadde gjort sitt. Spørs om jeg ikke var for snar med å skylde på væskeinntaket, nå kjenner jeg at feberen er på vei tilbake. Nå håper jeg at antibiotikakuren som jeg begynner på imorgen gjør underverker, dette vil jeg ikke lenger.

Pokkers ALS, som om ikke sykdommen er nok i seg selv så må jeg slite meg igjennom dette også. Noe kan nå vi med denne diagnosen bli skånet for, jeg vil bare nyte den tiden jeg har uten å føle meg dårlig hele tiden. På fredag får vi besøk også, svigermor kommer på besøk. Om jeg ikke husker feil, så lå jeg rett ut i fjor også når hun kom på denne tiden, jeg håper inderlig at jeg kommer meg til helgen.

Takk og lov for Isak, for selv om jeg er aldri så dårlig så får han meg i bedre humør. “Mamma du må slutte å rope midt på natta, da skal vi sove nemlig”sa en liten bestemt gutt her ikveld. Så her var det skjennepreken å få fra en litt forbauset gutt når mor la seg før han.

For jeg fant det tryggest i å krype til køys igjen, jeg trenger ikke å tøye strikken mer enn nødvendig heller. Det siste jeg hørte før soveromsdøren ble lukket, var en liten gutt som sa “gi meg beskjed hvis det er noe mamma”, min fine, gode og vakre gutt….

Godt jeg har en datter som kan tre til når mor ikke orker 💜

2 kommentarer

2 thoughts on “Det er forskjell på 1500 og 300…

  1. God bedring! Dette går nok bra skal du se 😊 tenker på deg!!

    Tar barnehagen ekstra hensyn til deg mtp hygiene/smittefare via Isak forresten? Blir han godt fulgt med på for å ta med minst mulig smitte hjem? Vet at barn som ikke tåler å få såkalt lette infeksjoner av ulike årsaker, får en ekstra voksen til å passe på hygienen. Kanskje det er sånn når en forelder helst ikke skal bli syk heller? Ikke vet jeg altså. Kun ment som et velmenende innspill til dere 🤗 Håper du føler det fin igjen i morgen!

    1. Det vet jeg faktisk ikke, men det kan jeg høre med barnehagen om. Vi er ihvertfall flinke til å starte håndvask når han kommer hjem fra barnehagen, det er blitt en fast prosedyre. Tusen takk Hilde 💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *