Dans, dans, men ikke oppå bordet…

Categories Blogg

Herlighet hvor sliten jeg har vært i dag, det er som om all energi er sugd ut av meg. Det er bare sånn av og til, noen dager er bare mer slitsomme enn andre. Men det er vel likt for oss alle, syk eller ikke syk. Jeg prøver når det lar seg gjøre å hvile meg på formiddagen før Isak kommer hjem. For når han kommer så er det full rulle resten av dagen.

Men idag måtte jeg inn til byen, måtte skrive under på papirene som skal gjøre hverdagen litt enklere for oss. Så idag ble det ikke tid til å hvile. Når da Isak foreslo at vi kunne spille musikk og danse, så tenkte jeg i mitt stille sinn, “kjære Gud, gi meg styrke”! Men dans ble , ihvertfall en liten stund…

 

 

 

Det varte ikke lenge heldigvis, for plutselig var det som om lufta gikk ut av han også. Tror han må ha hatt en begivenhetsrik dag i barnehagen, for i neste øyeblikk krøp han opp på pappaen, og der sovnet de begge to.

Så det var ikke bare meg som var sliten idag, Isak måtte bare komme på det først 🤣For jeg ble helt gåen av en liten bytur som egentlig burde gå lekende lett. Er det noen av mine lesere som har vært på boligetaten i Bergen, så vet dere hva jeg prater om. Det er totalt, og da mener jeg totalt ufremkommelig for oss rullestolbrukere. Neste gang skal jeg filme hele seansen, for at det er mulig!! 

Jeg kjørte på et fortau som jeg følte helte 30 grader nedover til ene siden. Det må ha sett passe rart ut, en rullestol kommer kjørende, men kjerringa oppi henger halvveis ut av stolen, samtidig som hun prøver å manøvrere seg fremover. 

Når jeg omsider kom meg nesten frem til bygget, oppdaget jeg at det var til ingen nytte, for jeg måtte krysse gaten, problemet var at det var ingen vei ned fra fortauet!! Så da var det bare å ta den lange veien tilbake, denne gangen med hellingen motsatt vei. Når jeg tenker meg om, så er det kanskje ikke så rart at politibilen sto på hjørnet og fulgte med, jeg må jo ha sett passelig påvirket ut der jeg kjørte 🤣

Men jeg kom meg tilbake, den som sa “frem og tilbake er like langt”, skulle hatt seg en smekk på fingeren, det er dobbelt så langt, hører dere?? Ja nemlig, dobbelt så langt!! Jeg måtte faktisk midt ut i veien, der bilene kjørte, heldigvis var det i en sidegate så det var ikke så mye trafikk. Men det var noe helt annet i veien, noe som Bergen er virkelig er kjent for, noe som jeg hater mer enn noe annet, ja nemlig, BROSTEIN!! 

Hvilken gluping var det som fant på å legge brostein rundt halve byen?? Det må jo ha vært en mann, for ingen kvinne med høyhælte sko eller i rullestol for den saks skyld, ville med vettet i behold ha stemt for noe sånt.

Det var ikke bare det at det var brostein, men lenger bort i gata ble brosteinen større , og så mere ut som svære kampesteiner som lå midt i veien. Mildt sagt, jeg fikk ristet godt i fra meg! Når jeg endelig kom meg inn døren så var heisen neste utfordring. Den var så liten at jeg knapt fikk plass til rullestolen, da var det verre for assistenten som måtte holde pusten hele veien opp for å få plass!

Kanskje ikke så rart jeg er sliten, jeg har kjempet meg frem for å skrive under papirene, et lite tips til dere i boligetaten, vi har noe som heter Bankid, sjekk det ut… Det blir ihvertfall tidlig kveld på meg, men jeg fikk meg nå en god latter, etterpå vel og merke 🤣🙃

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Dans, dans, men ikke oppå bordet…

  1. Heia fra Gol…. må si du har en morsom måte å fortelle ting på…. det med fortauet og deretter brostein….😉👍🏼👍🏼 Jeg kan se det for meg…. 🙄 og ja….enig i alt du skriver ang det å komme fram og inn på enkelte plasser….🤔🤭😉 Ha en fin dag….

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *