Dag 1 er overstått…

Categories Blogg

Det er fire år siden vi var i dyreparken sist, og jeg hadde helt glemt hvor mye gåing som må til. I hele seks timer labbet vi rundt på jakt etter gorillaer og tigre, og det tror jeg gubben merket på kroppen. For i motsetning til to små spirrevipper som økte farten hver gang de fikk øye på en ny dyreart så gikk gubben bare saktere og saktere.

Løvene…

Når vi var her for fire år siden merket vi ikke noe særlig til at det var folksomt, men det samme kan jeg ikke si denne gangen. Gubben prøvde å kjøre meg rundt der en stund men det var et håpløst prosjekt, konfliktsky som han er lot han alle andre gå forbi først. Det hadde ikke gjort noe om det hadde bare vært noen mennesker, problemet var bare at køen med mennesker aldri tok slutt. Hadde ikke jeg tatt styringen tilbake hadde vi vel stått i kø enda, men i går fikk jeg et nytt irritasjonsmoment.

For hva er det med “enkelte” som triller barnevogn, hvorfor i huleste skal de på død og liv stoppe opp midt i veien? Alle jeg møtte i går som hadde barnevogn med seg endte opp med å bråstoppe rett fremfor meg, ja man skulle nesten tro de gikk inn for å sabotere. Det verste var at alle ble like overrasket når de oppdaget meg og alle de andre som også måtte stoppe opp,  overrasket over at de ikke var alene i en dyrepark.

Bortsett fra det fikk vi en perfekt første dag i dyreparken, heldige med været var vi også. Det har visstnok bøttet ned på Sørlandet også den siste tiden, så at vi fikk sol både i går og i dag er nærmest et lite mirakel. I dag har vi fullt program, alt vi ikke rakk over i går skal vi utforske i dag. I tillegg har vi billetter til Kaptein Sabeltann sin kveldsforestilling, og siden den ikke begynner før 23.00 i kveld blir det en lang dag.

Livet kunne ikke vært bedre enn det er akkurat nå, jeg klarer ikke slutte å smile her jeg sitter.
Jeg er så takknemlig for at jeg nok et år kan dra på eventyr sammen med mine kjære, det er slettes ingen selvfølge etter åtte år med ALS. Gubben var en smule skeptisk før vi dro, han var tvilende til om jeg ville klare det. Men de ordene måtte bite i seg, for den som etter en lang dag i dyreparken  satt til 23.30 og skrev innlegg i går var meg. Og hva gjorde gubben? Jo han sov…

4 kommentarer

4 thoughts on “Dag 1 er overstått…

  1. Så herlig å se at dere koser dere max! Håper du har noen Compeedplaster i veska, alltid lurt når det traskes rundt i timevis 🙂 Har mange gode minner fra parken selv, var der da Amira var i passe alder. Dib har aldri vært der (!) noe han har hengt over oss i mange år hehe Men, man blir da aldri for stor til den parken 🙂 HELDIGEN dere som skal treffe Sabeltann! Det var Dib sin helt da han var liten 🙂 KOS dere hele dagen og bare nyt 🙂

    Klem 😀

  2. Jeg er voksen men elsker Dyreparken.Så utrolig kjekt at dere koser dere og får denne opplevelsen sammen. Bare å glede seg til i kveld 🌞

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *