Da var det påske…

Categories Blogg

Det var feber tendenser i huset i går, alle hadde reisefeber.
Ja til og med gubben gledet seg til å reise på tur, og det kunne bare skyldes høy feber.
Jeg er nemlig gift med en mann som alltid har ment at ferie er oppskrytt, før jeg ble syk måtte jeg nærmest tvinge han til å ta fri noen uker om sommeren.

Heldigvis har tonen endret seg de siste årene, men det hender fortsatt at jeg får som ørene flagrer når jeg nevner ferie. Men i år tror jeg veranda prosjektet har tatt knekken på han, for nå gleder han seg til å reise på tur. Det fikk jeg virkelig merke i dag tidlig, og når jeg hørte den velkjente buldringen i trappa skjønte jeg hva som kom.

Skyvedøren min gikk som vanlig opp med et smell, og en skygge kom til syne i døråpningen.
Igjen kjente jeg hvordan kroppen min stivnet under meg, kroppen gikk i sjokk modus.
Dyna ble revet av som et plaster på et sår, og igjen kjente jeg hvordan hårene på kroppen min reiste seg av skrekk.

Visse kroppsdeler fikk seg et ufrivillig løft når gubben dro meg opp av senga, og på et tidspunkt visste jeg ikke hvilken ende som var opp ned der jeg hang over skulderen til gubben.
Tivoli er oppskrytt sammenlignet med gubben, i Evas drakt fikk jeg mitt livs mest uforglemmelige karusell tur.

Nå sitter jeg i bilen og kan konstatere at påsken er i gang.
Bilen er fullastet med både folk og bagasje, og vi er på god vei mot Loen.
Så nå gjenstår det å se hva de neste dagene bringer med seg, med gubben på tur kan alt skje.
Det ser i hvert fall ut som om værgudene er med oss, fortsetter det slik får vi en fantastisk påske…

7 kommentarer

7 thoughts on “Da var det påske…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *