Akkurat det jeg trengte…

Categories Blogg

Dagen i går ble en opptur, og det var akkurat det jeg trengte etter at jeg fikk en skuffende tilbakemelding på tirsdag.
Jeg kjenner meg selv så godt nå, og jeg vet at dersom humøret er bånn i bøtta så må jeg ta saken i egne hender.
Noen ganger må man ta grep selv, og det var akkurat det jeg gjorde i går.
Jeg la en plan allerede tirsdags kveld, jeg hadde ingen planer om å la humøret ødelegge enda en dag.
Det var en grunn til at jeg stakk innom Plantasjen etter et skuffende møte på Nordås, og er det noe som hjelper på humøret mitt så er det blomster.

Derfor ble jeg så glad når jeg sto opp i går, sommervarmen så ut til å vedvare. Så da var det bare å komme seg ut, men aller først måtte leggene mine få seg en overhaling. For sommerskjørtet hadde blitt funnet frem i går, og da passer det dårlig med hårete legger. Så da var det bare å finne frem høvelen, jeg ville jo nødig skremme bort solen når den først hadde kommet frem.

Etter en nødvendig runde med høvelen kunne jeg endelig kjøre ut i hagen, nå var det på tide å gi mine nyinnkjøpte blomster et hjem. Når jeg var på Plantasjen på tirsdag forelsket jeg meg helt i en blomst, en blomst som jeg bestandig har kikket lengselfullt over på i naboens hage. Jeg har lett etter den tidligere på Plantasjen uten hell, så når jeg kom over den på tirsdag var jeg snar med å sikre meg et eksemplar.

Det som er så bra med akkurat denne typen er at den formerer seg raskt, og det er akkurat det jeg håper på skal skje.
Jeg skulle gjerne hatt flere i ulike farger, men Plantasjen hadde bare en type.
Det store blomsterbedet mitt fikk seg likevel et aldri så lite løft, nå håper jeg bare de vil trives der oppe på muren.
Men det var ikke bare blomster jeg kjøpte på Plantasjen, to små runde bord havnet også i handlevognen.
Jeg har nemlig en sofagruppe stående på verandaen, men bord manglet jeg.

Plutselig ble sofakroken på verandaen fullkommen, og alt som skulle til var to små bord og noen blomster.
Men det store høydepunktet kom i går ettermiddag, det skulle nemlig være avslutning på skolen til en liten gutt.
En liten gutt var spesielt spent, for de skulle både synge og fremføre skuespill for mange stolte foreldre.
Det ble en følelsesladet avslutning for meg, synet av en stolt liten gutt syngende og dansende smeltet mitt hjerte.
Han har tydeligvis arvet noe fra meg, for jeg elsket også musikk og dans når jeg var liten. Så det ble en perfekt dag i går, og det var akkurat det jeg trengte…

 

7 kommentarer

7 thoughts on “Akkurat det jeg trengte…

  1. Så fint at fu finner glede i blomster, der er noe jeg deler med deg. Det er jo en vakker gul keiserkrone du har plantet, den fargen har jeg lett etter selv. Jeg har planten i to ulike oransjefarger. De er veldig lett å stelle, og tåler både sol og regn godt. De vokser og formerer seg raskt om de får en dæsj gjødsel innimellom. Klipp av blomst som visner. Men, dette vet du sikkert.😅
    Du er god på å lage det fint og koselig rundt deg.🥰

      1. Jeg lar den visne ned helt naturlig med årstiden. Jeg har aldri dekket den til, men latt snøen legge seg lunt over. På våren klipper jeg ned de visne stilkene, og opp kommer nye skudd når solen begynner å varme, og da gjerne med flere nye ved siden av. De kan beholdes i grupper, men kan jo også deles og plantes et annet sted.🤗 Den er utrolig lett å få til, og gir masse glede. Jeg må forsøke å få tak i et gult eksemplar en gang.

  2. Du må ha grønne fingre. Veldig fine planter og koselig terrasse. Tenker det var stas for en liten gutt å få være med å opptre.🌹🌺

  3. Godt med slike dager når man klarer å fange gleden ❤️Jeg har ikke blomster for jeg tar livet av dem. Jeg kan kun ha planter som roper når de er tørste. Men har en peon som greier å komme seg frem hvert år og noen fagerbusker. 😄

  4. Er det liljer? Så nydelig farge! Wow.. det gikk fort med 1. klassen.. helt utrolig! ❤️❤️❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *