En god start på helgen

Categories Blogg

Så var det fredag igjen og en ny helg står for døren. Jeg måtte opp tidligere enn vanlig i dag for idag skulle jeg få besøk. Det er alltid hyggelig med besøk, men det er ekstra hyggelig når man ikke har sett hverandre på en stund. I dag kom en venninne av meg, en venninne som jeg også har jobbet sammen med på Haukeland sykehus. Hun som mange av mine andre venninner er så sprudlende og blid, gir alltid mye av seg selv og er god tvers igjennom.

Hun har den egenskapen at hun smiler uansett hva klokken er på døgnet, og du hører henne på lang avstand der hun går å synger i gangene. Det var ikke like enkelt å være morgengretten i hennes nærvær, bli møtt av kyss, klapp og klem tidlig på morgenen når alt du ville var å krype tilbake under dynen. Men hun klarer bestandig å få deg til å trekke på smilebåndene og trekke frem det beste i deg. Jeg var så heldig å få gave også. Hun er så kreativ, så nå har jeg fått meg hjemmelaga tøfler med bokstavene til alle familiemedlemmene sydd på. Jeg fikk også selvlaget pynt til å ha i blomsterpottene mine. Tusen takk  😍. Det er så fint å få gaver gitt fra hjertet, gaver som er brukt tid på å lage med det eneste formålet å glede noen andre. 

Jeg er nå i full gang med å planlegge bursdag. Tenk at min datter fyller hele 16 år på søndag. Jeg synes ikke det er lenge siden jeg fulgte henne til sin første skoledag. Men dette innebærer at jeg har mye å se frem til i helgen. For jeg har planene klare, og planene inneholder mange ballonger, ja, MANGE ballonger, og gjett hvem som skal blåse de opp, det er ihvertfall ikke meg🤣. Så assistenten min skal få noe å bryne seg på i helgen. Her skal det både bakes og pyntes, så jeg må nok sette hele familien i sving. Det er ikke hver dag man fyller 16 år. Hun er nå i full gang med å ta moped lappen. Det gjør det enklere for henne å komme seg rundt omkring, spesielt til og fra trening. Til jul fikk hun scooter/ moped av faren, tenk å være så heldig og få lov til å gå i butikken og bare velge seg den hun vil ha. Det var ikke sånn når jeg var ung, men det er helt i orden , for hun gjør det så bra på skolen og ellers at en påskjønnelse må være greit. Men det viktigste er at hun skjønner verdien av penger, og blir takknemlig når hun får noe. Hun er også en fantastisk storesøster for Isak og bidrar alltid med hjelp om det skulle være noe. 

Det er godt denne uken har vært kort, det er bestandig en overgang fra ferie til hverdag. Tilbake på skole, barnehage og jobb, da var det nok godt med en litt myk start. Men i helgen skal vi bare kose oss og feire vår flotte datter. Nå lukter det Nachos i hele huset, enda et tegn på at det er helg, og jeg gleder meg til alle renner inn dørene her…. 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *