Jeg har ikke ord…

Categories Blogg

Jeg sitter her med tårer på kinn, rørt over alle de fantastiske menneskene som vi har rundt oss. Ikke vet jeg hva jeg har gjort for å fortjene denne omtanken jeg får, men hvis jeg får enda et liv så vet jeg hva jeg skal bruke det til.
Det ble ikke helt den gode starten idag heller, men igjen skulle det vise seg at nestekjærligheten skulle banke på døra mi også idag.

Dagen startet med en opprydning i klesskapet til en skolegutt, jeg skjønte det var på høy tid når gubben kom ned med klær som var for små og hadde alle planer om å sende gutten i bursdag med en genser som like godt kunne vært en magetopp. Phuu det ble en laaaang setning, men luften gikk rett ut av meg når gubben viste frem klærne han hadde funnet frem for anledningen.
Derfor kom det godt med at jeg har assistent i helgen, det ga meg en mulighet til å rydde opp en gang for alle.

Nystekte sveler, det kan ikke bli bedre…

Det var sånn vi satt når det plutselig ringte på døren, omringet av klær på alle kanter var jeg nesten blitt usynlig der jeg satt.
Men jeg hørte hvem det var, den stemmen kunne jeg kjent igjen på mils avstand.
Plutselig sto de fremfor meg, min tremenning og hennes mann. Hun kom bærende på et fat med folie over, og han kom med en glovarm kasserolle.
De kom med MIDDAG på døren her, svinesteik og en hel kasserolle med hjemmelaget saus!!

Herlighet, jeg har ikke ord lenger. Men det var tydeligvis ikke nok å komme med middag, for på fredag kom samme dama med blomster og sveler til oss.
Jeg føler meg helt overveldet her jeg sitter, vi er så ufattelig heldige!!
Tenk å komme med middag på døren, det er nestekjærlighet det.

Så vi har virkelig hatt søndagsmiddag her, svinesteik med surkål og tyttebærsyltetøy smakte nydelig idag. Jeg har spist over evne, ja det har vi alle gjort, og min datter som kom fra Oslo idag var spesielt fornøyd.
“Jeg har savnet dine søndagsmiddager mamma, og denne middagen minner meg om den tiden” sa hun når hun satte seg med bordet, og da kom tårene på ny.

En skolegutt skal få seg ny strikkegenser, vi er heldige vi...

Denne søndagen har vært helt fantastisk, og det takket være en godhjertet dame som bor rett nede i gata her.
Tuuuusen takk Karen-Marie og Ove, vi er evig takknemlig for alt dere gjør for oss.
Dere har virkelig gjort denne søndagen spesiell for oss, jeg har ikke ord nok til å beskrive hvor mye dette betyr for oss alle…

4 kommentarer

4 thoughts on “Jeg har ikke ord…

  1. Mat og glede. To fine ord som kan settes sammen. Nå ble jeg sulten igjen, og det er bare et par timer siden jeg spiste Stroganoff. Koselig innlegg, fint med ordentlige folk rundt seg, og sikkert veldig hyggelig med datter på besøk 🥰

    1. Datter har bare vært borte i helgen, men tror hun var glad for at flyet landet i middagstiden. Vi er heldige vi, den støtten vi får er helt fantastisk 💖

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *