“Hvorfor gråter du mamma”

Categories Blogg

En liten gutt står fremfor meg

med gnistrende øyne og et smil rundt munn.

Han har hendene bak ryggen så jeg ikke skal se

små barnehender bærer på en hemmelighet.

 

Jeg kjenner det i hele meg

en varme sprer seg innvendig.

Solen har også kommet frem

en liten gutt får det til å skinne både ute og inne.

 

Dette lille øyeblikket er alt som skal til

en påminnelse om livets store kjærlighet.

Et lite hjerte er likevel så stort

det banker for omtanke og nestekjærlighet.

 

“Hvorfor gråter du mamma” 

spør en liten gutt.

Jeg gir et smil til svar

et lite smil blant salte dråper.

 

En dag vil du forstå

at mamma gråter fordi hun er glad.

Hun er lykkelig og trist på samme tid

for det er dette livet jeg ikke vil miste….

 

4 kommentarer

4 thoughts on ““Hvorfor gråter du mamma”

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *