En påskeekte torsdag….

Categories Blogg

Idag våknet jeg med en dundrende hodepine, ingen behagelig start på dagen akkurat. Men idag hadde jeg ihvertfall bestemt meg, vi måtte gjøre noe for å ikke gå på veggene. Det passet bra at jeg hadde to assistenter på jobb idag, ihvertfall når formen ikke er god. Faktisk var jeg usikker på om jeg bare måtte holde senga, men jeg kom meg i godstolen etterhvert.

Så idag sendte jeg ene assistenten på en handlerunde, vi må jo lage litt påskepynt nå som den nærmer seg. Som i fjor og året før måtte vi selvfølgelig blåse og male påskeegg, det er og blir en like stor utfordring hvert år. Det er alltid en stor fare for at noen sprekker, og gris blir det uansett hva vi gjør.

Rettigheter: tegninger.no

 

Men det er jo såååå kjekt, jeg skulle ønske jeg også kunne blåse og male, jeg kjente hvordan kreativiteten i meg begynte å krible. For er det noe jeg alltid har elsket å drive på med så er det slike ting, jul og påske var høydepunktet når det gjaldt kreativ utfoldelse.

 

Isak gikk inn for oppgaven med både iver og lyst, det var ingenting å si på arbeidsinnsatsen på den karen. Det var en fryd og se på han, malekosten gikk like fort som trommestikker. Små barnehender tryllet fram det ene vakre egget etter det andre, det var bare å henge i å blåse.

 

Av eggene ble det tryllet frem både omelett og kake, og det sistnevnte var en liten gutt spesielt fornøyd med. Sjokoladekake var ønsket, det er alltid en innertier i denne familien.  Jeg har virkelig kost meg på tross av hodepine, men jeg vurderer å ta tidlig kveld. Men jeg er glad for at fikk med meg dette også, for det betyr så uendelig mye.

Snø har vi også fått idag, så det ble litt ekstra påskestemning her en stund. Jeg er bare glad for at det ikke regner, og kjenner på at jeg lengter litt vel mye etter Finnmark på denne tiden. Daglig får jeg bilder fra et endeløst hvitt landskap, og både meg og gubben lengter tilbake.

Gubben har det nok verst, for han og Isak skulle egentlig ha reist oppover imorgen. Jeg hadde nemlig gått inn for å gi de den turen, selv om det smertet meg å sende de avgårde. Det er noe med å sitte igjen hjemme og feire påske uten mine kjære, og aller helst ville jeg jo ha vært med.

Dessverre så ble alt kanselert nå grunnet et virus, det hadde vi vel aldri sett for oss. Nå bare håper jeg at sommerferien ikke blir avlyst, jeg vil så gjerne oppleve Vardø med Isak før jeg går bort.

Men vi kan ikke ta sorgene på forskudd, da vil jeg heller fokusere på dagen idag. Det ramler inn med mail, jeg skjønte fort at påskekrimmen var for enkelt, neste gang må jeg finne en vanskeligere nøtt. Men så kjekt å se på hvordan dere engasjerer dere, det var tydelig at dette slo an.

Så da kan jeg begynne med dette som en tradisjon, kanskje vi skal ta en julekrim også. Jeg skulle gjerne gitt dere alle noe, men jeg håper jeg får til flere anledninger. Nå håper jeg dagen deres har vært fin, jeg derimot har funnet senga allerede, og nå ligger jeg her og håper på en bedre kropp imorgen….

4 kommentarer

4 thoughts on “En påskeekte torsdag….

  1. Flotte egg 🙂 og høres ut som en kos dag 🙂 tross alt…

    Ønsker deg en god natt med kvalitets søvn og ikke minst at du våkner i bedre form i morgen.

  2. Herlig lesning 😊 Og ja takk til mer påskekrim!
    Sengen er funnet her og.
    Ønsker deg en god natt kjære Vivian 💛🌻

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *