En herlig søndag…

Categories Blogg

For noen dager siden dukket det opp en invitasjon i innboksen min, en invitasjon vi bare måtte takke ja til. Invitasjonen kom fra Medvind assistanse som er et BPA firma, og de satset stort på å samle oss funkis foreldre til ulike aktiviteter. Denne gangen var det invitasjon til familie dag på Solbakken gård, og den invitasjonen kunne vi ikke la gå i fra oss.

Solbakken gård ligger i Fana og er et stykke unna fra oss, men selv om den ligger et stykke unna så var det ikke første gang jeg hadde vært der. For når vi flyttet fra Vardø til Bergen i sin tid endte vi faktisk opp med å bosette oss i Fana, og der bodde vi noen år før vi kjøpte hus i Åsane. På den tiden var min datter så glad i å ri, og da kjørte vi til Solbakken gård for å ri på hest.

Så for meg brakte turen frem mange gode minner, men for min mann ble det en helt ny opplevelse. Han og en liten gutt hadde aldri vært der før, så for dem var alt nytt. Vi dro av gårde i et nydelig vær, ja det var nærmest som bestilt til familiedagen. For en gangs skyld trengte jeg ikke kle på meg tre lag med klær, for det var faktisk såpass varmt ute at jeg bare kunne bruke ponchoen min.

Det var allerede kommet en del folk når vi omsider nådde frem til endepunktet for dagen, og for en liten gutt ble det en spesiell opplevelse. “Se mamma, det er jo mange som deg” utbrøt han når han så alle som satt i rullestol. For første gong følte han seg ikke så alene, han fikk plutselig se at han ikke var den eneste som hadde en mamma i rullestol. Det ble faktisk en sterk opplevelse for oss begge, og det var da jeg skjønte hvor alene han har følt seg de siste årene.

Vi ble tatt godt i mot av en smilende gjeng fra Medvind assistanse, og for en gangs skyld følte jeg meg som en del av gjengen. Det var ingen nysgjerrige blikk eller visking bak ryggen min, jeg var bare en del av flokken. To griser gikk løs på tunet til barnas store begeistring, og like etter ble hestene tatt ut fra stallen. Barna fikk tilbudet om å ri eller sitte på med hestevognen en runde i nærområdet, og inne i stallen kunne alle komme inn og hilse på dyrene.

Vi fikk noen herlige timer sammen på Solbakken gård, og det beste for meg og gubben var at vi fikk delt erfaringer med likesinnede. Grillmat fikk vi også servert, og gubben var snar med å hente seg mat når de var ferdig. Jeg er så takknemlig for at vi fikk denne muligheten, så i dag sender jeg en stor takk til Medvind assistanse for invitasjonen…

2 kommentarer

2 thoughts on “En herlig søndag…

  1. For en flott invitasjon,og en herlig dag for dere og alle som var der!Veldig kjekt å se,og lese om det!og der nydelige været!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *