Det spirer og gror…

Categories Blogg

Jeg har sovet så godt inatt , har ikke vært våken en eneste gang. Jeg fikk nesten sjokk når nattevakten kom inn i morges for å fjerne bipap masken, men guri hvor deilig det var. Normalt sett ligger jeg på datamaskinen noen timer før jeg sovner, men igår sovnet jeg nesten med en gang hodet traff puta. Det er en sjelden vare for en som nesten ikke kan bevege seg, for alltid er det noe som plager meg.

Enten er det hendene som ikke ligger riktig , eller så er det ryggen som er vond. Men en sjelden gang finner jeg roen med en gang, og det er en fantastisk følelse de gangene jeg ligger godt fra første stund. Så jeg følte meg så uthvilt når jeg våknet idag, helt klar for en ny dag.

Det været har jeg gitt opp, værgudene må ha blitt permitert eller noe. Idag klarte sola og trenge igjennom,  men det hjalp lite. For med en nordavind kald som istapper så var det ikke mye som minte om vår, jeg klarte ikke tanken på å gå ut.

Men takket være mine fantastiske foreldre så fikk jeg ønsket mitt oppfylt, idag er de første blomstene plantet. Noe må vi jo gjøre for å prøve å lokke våren frem, vi kan da ikke hoppe over en årstid heller. Det er så fint og sitte i min lille stue nå, for nå ser jeg rett ut på et fargehav.

Mange av blomstene er løker, så de får vi ta vare på til neste år. Jeg har fått sansen for alle blomster som kommer igjen, det er like spennende hvert år og se om de kommer opp. Til og med gubben er engasjert, han skrur opp kasser som aldri før. Veldig kjekt at vi kan samarbeide om noe, så nå kan våren bare komme.

Ja det er bra vi kan samarbeide om noe, men når det var tid for middag så skjønte jeg at gubben har gått glipp av noen husmorstriks. For igår hadde vi koteletter i brun saus, og idag skulle jeg få servert rester. Men når tallerkenen kom på fanget mitt mistet jeg apetitten fullstendig, for det så ut som noen hadde spydd på fatet mitt.

En stakkars gubbe fikk maten rett i retur, kokken hadde glemt en vesentlig ting. Sausen var ikke spedd ut, og nå lå det en brun geleklump og dirret fremfor meg. Noen hadde glemt å lære han hvordan saus kan få nytt liv , og med noen så mener jeg meg.

Middag ble det etterhvert, jeg måtte bare gi noen tips først. Man lærer så lenge man lever, en geleklump ble forvandlet til god saus igjen. Nå gleder jeg meg bare til morgendagen, for da er det meldt 16 grader og sol…

Fortsatt god søndag til dere alle 💜

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *