Vi klarer mer enn vi tror…

Categories Blogg

For seks år ville jeg bare legge meg ned å dø, men alt jeg vil nå er å leve.
Denne reisen har vist meg hva som bor i meg, hvor mye vi mennesker egentlig tåler.
Det bor en indre styrke i oss alle, vi må bare nå kjelleren før vi oppdager den.
Livet er tøft, ja brutalt til tider. Men den tiden vi har fått utdelt er alt vi har, og det er kun du som bestemmer hvordan du skal bruke den.

 

Kjelleren er fylt med et altoppslukende mørke, et altoppslukende mørke som sluker deg hel. Noen ganger føles det ut som du aldri kommer til å finne veien ut igjen, det finnes ingen lys i tunnelen.
Alt du vil er å krype under dynen, lukke øynene og glemme at verden utenfor eksisterer. Jeg har selv vært der, gang etter gang havner jeg ned i en mørk kjeller.

 

Vi mennesker er sterkere enn vi tror, noen ganger handler det bare om å slippe taket.
Tørre å kjenne på de følelsene som er mørke, slippe taket og bare være til.
Jeg har lært mye på disse seks årene, mest av alt om meg selv.
Hver gang jeg tror jeg har nådd bunnen oppdager jeg det, viljen til å kjempe seg opp igjen kommer som en overraskelse hver gang.

 

Livet er virkelig verdt å kjempe for, hva som venter rundt neste hjørne er det ingen som vet. Jeg har gått fra et altoppslukende mørke til strålende solskinn på samme dag, gledene ved livet slutter aldri å overraske.
Etter seks år ser jeg det, vi mennesker klarer mer enn vi tror. Når man tror alt er over er det egentlig bare en begynnelse, et nytt kapittel dukker opp når du minst venter det…

11 kommentarer

11 thoughts on “Vi klarer mer enn vi tror…

  1. Æ bruke å si at vi leve ikke bare en gang. Vi dør bare en gang. Leve gjør vi hver dag. Å æ beundrer din vilje til å leve hver dag, og din evne til å finne lyspunkter. Ei riktig god helg til dæ og dine 💖

  2. Kjære deg, det du skriver treffer meg midt i hjertet. For det er slik d er. Du har så mye visdom i deg. Jeg er så takknemlig for at du deler. Din evne til å formidle vanskelige tema er virkelig fantastisk, selv om d kan høres ut som et merkelig ord å bruke om et slikt tema. Din visdom har hjulpet meg så mange ganger. Det å snu litt på hvordan man takler, og ser på verden. Enten man er syk, eller har andre utfordringer. Jeg er så takknemlig du finnes, og for alt du formidler i bloggen. Du har fått en stor plass i hjertet mitt. ❤️

    Akkurat nå ligger jeg som du vet på sykehus. I dag tidlig tok sykepleier for gardinene for å få inn litt dagslys. Vinduene her er konstant grå pga skitt. Jeg sa til sykepleier at det er litt som livet, velger man å se på skitten eller på lyset som forsøker komme gjennom vinduet. Jeg velger lyset.

    Mange gode tanker til deg fra meg. Husk du er unik.

    God varm klem fra Synnøve 🤗🤗❤️

    1. Åååå så herlig og høre fra deg igjen Synnøve, jeg har tenkt så mye på deg den siste tiden 🌹
      Du er UNIK kjære deg, den livsgleden og viljen du viser er helt utrolig💜
      Det er jeg som skal takke deg, hver gang jeg har en dårlig dag så er du der. Takk for at du er du Synnøve, jeg ønsker deg alt godt videre💜

      1. Sammen blomstrer vi , to superwoman som bare må ligge til lading noen ganger 😉❤️🦹‍♀️🦸🏻‍♀️❤️ Heia oss!

        Klem fra Synnøve

  3. Veldig godt skrevet, Vivian 💜 vi mennesker klarer det utrolige når det virkelig gjelder. Du bidrar til å sette livet i perspektiv. Ønsker deg og dine en riktig fin lørdagskveld 💜

  4. En ting er å inneha evnen til å takle mer enn man tror. Å takle mer enn man kunne se for seg var menneskelig mulig slik du gjør, er noe ganske annet..
    Du er seriøst det by far tøffeste mennesket hvis eksistens er meg bekjent! <3

  5. Jeg leste en anmeldelse av en ny diktsamling av en som heter Edvard Hoem hvor det ble gjengitt et av diktene i samlingen han nå har gitt ut. Jeg måtte bare dele det med deg, jeg har skjønt du og jeg deler gleden over naturen og hva d gir.

    Her er diktet (av Hoem):

    Kvar gong du vik unna smerta, kvar gong mørker fyller blikket,

    blir vi skuggar i eit tusseland der sola aldri skin.

    Men der ute dundrar sola, langt der ute lyser havet.

    Leit og finn meg, lengst der ute, der din styrke brenn i min.

    Ha en fin søndag kjære deg ❤️

    Klem fra Synnøve

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *