Ventetiden er endelig over…

Categories Blogg

Igår fikk jeg mailen som jeg har ventet på, den nye rullestolen var endelig klar.
I over ett år har jeg kjempet for å få en ny stol, men når det gjelder penger så er det fryktelig vanskelig å få gjennomslag på nye hjelpemidler.
Det er fryktelig synd at det er sånn, alt er en kamp når det er snakk om penger.
Jeg har vært igjennom flere utbedringer på min nåværende rullestol uten hell, men systemet er lagt opp slik at utbedringer må alltid prøves før man eventuelt kan søke på nytt.

Men i mitt tilfelle var det ikke mye som kunne gjøres, ja foruten om å tvangsfore meg da. Jeg har nemlig krympet noen størrelser de siste årene, og i over ett år nå har jeg kjørt rundt i en altfor stor rullestol som ikke gir meg nok støtte.
Det har gått utover livsgleden min, lysten til å gå ut har vært liten.

Jeg har brukt så mye krefter på å bare kjøre rullestolen, og noen ganger har jeg vært nødt til å gi opp. Det har vært et sant mareritt egentlig, ja noen ganger har jeg blitt så frustrert at tårene har poppet frem.
Så denne ventetiden har jeg virkelig fått føle på, men nå er den endelig over. Igår fikk jeg mailen, rullestolen skulle bli levert idag.

Klokken 12.30 kom de, og den lykken jeg følte når en splitter ny rullestol kom inn døren her er ubeskrivelig. Jeg fikk faktisk tårer i øynene, nå ville jeg få en helt ny hverdag. Nå kan jeg endelig kjøre rundt så mye som jeg vil, og det uten å måtte slite meg helt ut. En ny rullestol ble dagens lyspunkt, og nå gleder jeg meg bare til å vise den frem for en liten gutt.

For han har gledet seg minst like mye som meg, planen hans har vært klar lenge.
“Når rullestolen kommer mamma da må vi ut, for da skal vi ha kappløp”. 
Så idag må jeg huske å be leverandøren skru hastigheten opp på maks, det er nemlig på tide at mor også vinner en knkurranse…

13 kommentarer

13 thoughts on “Ventetiden er endelig over…

  1. Litt usikker på hvem jeg skal heie på. Deg eller 6 åringen 😁 Ellers skulle det være unødvendig å bruke masse tid og krefter på å få et nytt hjelpemiddel som du er helt avhengig av. Lykke til med kappkjøring en.😂 Måtte den beste vinne.🦽

  2. Lykke til med bortoverkonkurransen! Håper du vinner! Da har guttungen noe å snakke om i lang ettertid, hihi! 🙂 Det er så viktig med hjelpemidler som er tilpasset. Det har så mye å si for kvaliteten og trivselen i hverdagen. Det var sannelig på tide stolen kom! 💖

  3. Gratulerer med ny stol 😊 Det var nå på tide at den kom, du har jo ventet så lenge på den. Håper du blir fornøyd med den. 💖

    1. Nå har jeg vitterlig ingen ekspertise innen rullestolteknologi, men never the less.. Jeg er derimot temmelig oppegående i hht å dra logiske slutninger, så derfor føler jeg det allikevel berettiget å spørre hvordan i heiteste det skal la seg gjøre å ‘utbedre’ en slik stol m.h.t bredde!??
      En får da ikke krympet et maskineri laget av metall!! Det eneste jeg evner å komme på av ‘utbedringer’ i så måte, må jo være noe belte-opplegg som skal feste deg til stolen, uten at jeg derimot er i stand til å se hvordan det skulle kunne blitt noen tilfredsstillende løsning!!
      – Nå skal vi selvsagt ikke se bort i fra at jeg er et geni uten sidestykke her, men om min geniale overlegenhet skulle vise seg være så til de grader, så må jeg jo si det ville vært pokker så urovekkende! For om jeg er blant ytterst få som evner å utelukke at en metallinnretning ikke kan krympes, så er det forbannet dårlig stilt hva den menneskelige IQ angår 😂🤣🤣😂

        1. Jeg har unektelig en godt under gjennomsnitts toleransegrense når det kommer til ignoranse og regelrett lavpannet menneskelig idioti.. – Ergo er det en urovekkende høy sannsynlighet for at det vil dumpe ned en mail inneholdende noen lite flatterende sannhetens ord den dagen en tilsvarende idioti kommer meg for øre før problemet er løst *hahaha*
          (- Best av alt, ville jo unektelig ha vært om du gav grønt lys for min bistand i å grave ned dette kontoret i asfaltstein… *hahaha*)

  4. Så bra at du endelig har fått i hus den nye stolen!!!
    Sitte godt i en slik stol er jo alfa og omega… Synd det tar så lang tid…

    Og nå blir det spennende! Mor og sønn og kappløp blir spennende! Og hvem vinner?? 😀

    Lag deg en fin fin fredag 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *