Redd oss 💜

Categories Blogg

I en alder av 36 år slo lynet ned, når et nytt liv så dagens lys for første gang begynte min kamp.

En kamp for å overleve, en nådeløs kamp mot viserne på klokken.

Timeglasset ble snudd for siste gang, og små sandkorn rant fortere enn noengang.

Nå er fem år gått, fem år med en indre krig mot meg selv.

 

Hadde det ikke vært for tre små bokstaver så hadde livet mitt sett helt annerledes ut,

men nå er tiden min i ferd med å renne ut.

I en alder av 40 år sitter jeg nå med døden på mine skuldre,

selv om alt jeg vil er å leve.

 

Alt jeg vil er å bli gammel,

jeg vil bli gammel og grå.

Sitte med barnebarn på fanget,

gå opp kirkegulvet med mine barn.

 

Hver kveld ber jeg, en stille bønn for meg selv.

Men tiden står stille,

ingenting skjer.

Fremskrittene er få, og jeg har dårlig tid.

 

Vær så snill og redd meg, gi oss en kur,

jeg roper ut min frustrasjon, men jeg får ikke svar.

I mørket ligger jeg,

mens tårene renner stille nedover kinn.

 

Vi er for få men likevel mange,

ALS syke kunne fylt opp en konsertsal.

Vi er flere med denne sykdommen enn innbyggere på enkelte steder,

og vi har alle samme bønn.

 

Alt vi vil er å bli reddet fra en lidelse så stor,

vi vil ha livet vårt tilbake.

Vi vil ha tilbake våre muligheter,

en mulighet til å bli gamle og grå….

 

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Redd oss 💜

  1. Æ læs, og prøver å ta det inn det du skriv . Det e så grusomt, og æ og mange med mæ kan selvsagt ikke forstå , når vi ikke har vært, eller e der.

    Det vi kan gjøre e å gjøre det lettere på de områdene det er mulig, og ikke minst « rope ut» at ALS fins, og at den får for lite oppmerksomhet for å si det sånn. Noen av oss kjenner godt til at ALS fins, noen har aldri hørt om den.

    Du har virkelig vært den som har informert ut om denne, og alt det du har gjort for å formidle dette også, e jo uten sidestykke 👏

    Det kommer til å sette spor, noe det allerede gjør, og æ ønsker inderlig at du også blir gammel og grå🌸

    1. Tusen takk kjære Sølvi , hva skulle jeg gjort uten dere? Gjennom dere får jeg muligheten, en mulighet til å spre kunnskap om denne sykdommen. Mitt håp er at gjennom åpenhet kommer også forståelse, en forståelse om at noe må skje 💜

  2. Du har satt ALS på kartet på en særskilt og veldig personlig måte som gjør at vi rundt deg forstår ørlite mer❤️
    Vi skulle så gjerne kunnet hjelpe i dette sekund men kan ikke annet enn prøve bidra på vår måte og sette press på myndigheter og helsevesen i særdeleshet. Trist å lese at dere er så nedprioriterte ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *