Poff sa det…

Categories Blogg

Nok en dag med solskinn, og nok en utedag for liten og stor. Jeg sto faktisk opp tidligere enn vanlig på en fridag, jeg har ikke hjerte til å ligge når solstrålene lurer inn soveromsvinduet. Men jeg begynte en stund å lure på om gubben og en liten gutt hadde svimt av i morges, for når jeg slo opp øynene kl 09.30 var det helt stille i huset med det rare i.

Det var ikke før hjemmesykepleien kom kl 10.00 at jeg hørte noen lyder fra overetasjen, og først da kunne små føtter høres i trappa. Plutselig ble jeg omringet, soverommet var blitt samlingspunktet for hele familien. Favoritt sykepleieren til Isak var på jobb i hjemmesykepleien idag, og det ga glede til en liten gutt.

Da får han nemlig hjelpe til, så da er det han som får gi mamma medisin. Det er alltid stor stas, og hvis han ikke velger annleggsbransjen når han blir stor så er sykepleien noe å lene seg på. Det som er helt fantastisk er at han har virkelig fått dreisen på det, han kobler på like fort som enhver erfaren sykepleier ville gjort, ingen tvil om at jeg er i de beste hender.

Idag har dagen gått med til både skattejakt og fisking, assistenten lagde nemlig fiskestang av en pinne og tråd. Mer skulle ikke til, og idag kom bekken virkelig til nytte. Der har en liten gutt ligget på broen og fisket, og synet av han ga meg barndomsminner tilbake. Jeg tror vi må kjøpe han en liten fiskestang, det er ingenting som gir større glede enn å få sin første fisk på kroken.

Besøk fikk vi også på kvelden, min venninne fra Voss og mannen stakk innom en tur. Det er alltid like koselig, og ekstra kjekt er det å kunne sitte ute på sommerkvelden. Ja det gjorde vi igår og, jeg og gubben satt ute til nærmere 23.30. Det er ikke akkurat hverdagskost, og en praktfull himmel åpenbarte seg når solen gikk ned. Der satt vi med lys i lyktene og bare nøt selskapet til hverandre, en fantastisk kveld med andre ord.

Men denne kvelden er ikke fullt like fantastisk, for idag sa det plutselig poff! Ja det var ikke bare lyden som varslet om at noe hadde tatt kvelden, en svilukt fra andre etasje fikk oss til å virkelig reagere. Hovedsikringen hadde tatt kvelden og vi hadde ikke ny liggende på lur, men heldigvis hadde en nabo to som vi kunne bruke. Men neida, det smalt like mye når vi satte inn de nye, så her må det fagfolk til.

Så her sitter vi med strøm i kun halve huset, og gjett en gang hvor strømmen mangler. Joda både soverommet mitt og min lille stue er fri for strøm, og det medfører store problemer ikveld. Senga, godstolen og bipap maskinen går på strøm, og nå kan jeg ikke bruke noe av delene, hvor er agregatet når jeg trenger det?

Reisebudsjettet blir stadig mindre, jeg tør ikke tenke på hva regningen blir til slutt. Enda godt en innsamling pågår for ellers tror jeg dette kunne vært dråpen, skulle nesten tro at noen prøvde å stikke kjepper i hjulene for oss. Jeg bare håper vi får ordnet det imorgen den dag, og at det ikke er så ille som vi ser for oss….

4 kommentarer

4 thoughts on “Poff sa det…

  1. Betongarbeider, sjørøver OG pleieassistent – den gutten der har jammen mange talenter han😂💙 Så skjønn! Og så den hjemplassen din da😍 Nydelig!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *