Jeg savner deg kjære…

Categories Blogg

Hver kveld bærer du meg til sengs, varmen fra kroppen din bringer frem lengselen i meg.
Livet vårt ble aldri det samme igjen, tre små bokstaver frarøvet oss nærheten.
Hver kveld stryker du meg over kinnet, berøringen fra dine varsomme fingre påminner meg om livet som engang var. Men så lukkes døren mellom oss og jeg blir liggende alene i mørket, det er da tårene kommer over livet her og nå.

Jeg savner deg kjære, hver kveld savner jeg nærheten din.
I et lite mørkt rom blir jeg liggende å lengte etter livet vi en gang hadde, det var en gang vi hadde alt min kjære.
Livet lå åpent fremfor oss, med blanke ark som bare ventet på å fylles.
Fremtiden var lys, og drømmene var mange.

Hver kveld krøp vi under samme dyne, tett inntil hverandre pratet vi om dagen som nå nærmet seg slutten.
Noen ganger når jeg lukker øynene mine er jeg tilbake, tilbake i din varme armkrok og prater om løst og fast.
Livet var så enkelt da, og i dine armer var jeg trygg. Det var oss to mot hele verden, så lenge vi hadde hverandre var det ingenting vi ikke kunne klare.

Men så slo lynet ned, plutselig ble fremtiden revet i fra oss.
Nærheten vi en gang hadde forsvant sakte men sikkert, alt vi satt igjen med var en lengsel så stor.
Jeg husker enda den første natta i separate rom, utryggheten jeg følte på den gangen har forfulgt meg siden.
Hver kveld føler jeg på det samme, en bit av meg er ikke der.

Du har den biten min kjære, den ble igjen hos deg når jeg måtte flytte ned.
Tre små bokstaver kom i veien, fremtiden vi drømte om forble en drøm.
Fortidens lengsel innhenter meg hver kveld, og når jeg lukker øynene er jeg tilbake.
Tilbake i dine trygge armer, og til lyden av dine hjerteslag sovner jeg inn.

Vår kjærlighet er sterk, den vil aldri dø ut.
Men tre små bokstaver tok fra oss nærheten, den vil aldri bli den samme igjen.
Fortidens kjærlighet forfølger meg, vår kjærlighet min kjære.
Men i mine lever vi min kjære, på en kritthvit sandstrand danser vi tett inntil hverandre, og lyden av bølgeslag får evigheten til å forsvinne…

Foto: Eivind Senneset for Dagbladet
11 kommentarer

11 thoughts on “Jeg savner deg kjære…

  1. Så fint skrevet av deg. Ikke lett hverken for deg eller gubben. Det var ikke sånn det skulle bli. Varme tanker til dere begge 💕

  2. Så vondt ,så trist, dette kan ingen forestille seg uten å ikke selv ha vært der. Jeg lider med dere. Hadde jeg enda kunne tatt vekk denne grusomme lidelsen. Varm klem til dere alle fra Mona 💜

  3. Å du verden så sårt og fint på samme tid. Ikke fint på noen måte ang adskillelse men måten det er skrevet på. Sannheten ligger der i hvert ord. Nærheten og kjærligheten – kroppskontakten og samlivet. Alt som blir savnet. Sender en klem din vei <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *