Jeg heier på deg bamsegutt 💜

Categories Blogg

Det første jeg gjorde i dag når jeg våknet var å støtte spleisen til bamsegutt og hans lille familie, både jeg og min mann ble så fortvilet og forbanna når vi så første episode av Tore Strømøy sin dokumenter om bamsegutt. Det endte med at jeg og gubben bare måtte se alle fire episodene i går kveld, og det hele var bare rystende!

Jeg har hele tiden sagt at det er noe alvorlig galt med systemet her i dette landet, og det fikk vi igjen et soleklart bevis på i går. Her har vi en mann som er blitt sviktet av systemet helt siden han har blitt født, og som fortsatt blir feid under teppet som lommerusk. Våre folkevalgte burde vært satt i skammekroken, Nav burde blitt plassert i en gapestokk til spott og spe, og UDI burde fått en skikkelig runde med oppvaskbørsten!

Her sender vi ut millioner til korrupsjonsstyrte land, og vi bruker million beløp på å få dømte drapsmenn hjem til Norge. At systemet var ille var jeg klar over, men at det var så rævkjørt som dette var jeg ikke klar over. Hvor i svarte er politikerne? Jo de er tydeligvis mer opptatt med å feie for sin egen ræv! Jeg ble flau over å være norsk i går, men de som virkelig burde vært skamfull er de som liksom skal styre dette landet.

Det eneste jeg hører om dagene er konflikten mellom Palestina og Israel. Vi skal bruke mye penger på å redde 250 norske statsborgere som frivillig har reist ned til et krigsherjet land, men bamsegutt og hans familie skal vi ikke løfte en finger for! Nå kan vi endelig slå fast at vår nåværende statsminister kom med verdens største løgn når han gikk til valg med slagordet “nå er det vanlige folk sin tur”!!!

Igjen er det vi vanlige folk som må trå til, det er vi som må gjøre den jobben som systemet skulle ha tatt. Det er både skremmende og skammelig at våre folkevalgte ikke løfter en finger for de ressurssvake i dette landet, det er alltid de som roper høyest og som har mest ressurser som får hjelp først. Så i dag vil jeg bare sende varme tanker til bamsegutt og hans familie, vi er mange som heier på dere…

PS : En stor takk til Tore Strømøy for at han tok på seg denne saken, du er en fantastisk mann 💜

Ingen elsker Bamsegutt – NRK TV
Rettigheter :NRK

 

11 kommentarer

11 thoughts on “Jeg heier på deg bamsegutt 💜

  1. Hvor finner jeg spleisen?Du skriver som vanlig veldig godt.Du får frem det vi andre tenker.Vet du om det er mulig å få tekst på.Litt vanskelig å forstå hva de sier.

  2. Jeg har akkurat sett episode 2 og blir bare ed mer og mer rystet.At det er mulig å behandle noen på den måten er helt ufattelig.Følger med på spleisen søm akkurat nå nærmer seg 2 millioner.Fantasisk med så mange hjertevarme mennesker men dette burde være helt unødvendig hvis det offentlige hadde gjort sitt. Ved hjelp av en god advokat bør han jo ha rett på en stor erstatning.

    1. han har fått erstatning,750000,men hvor ble pengene av,var mye å sette spørsmål om ang dette vi fikk servert

      1. Ja han har gjort en del feil, men det hadde vi også gjort dersom vi ikke hadde hatt gode rollemodeller som hadde lært oss om livet.Han har vært overlatt til seg selv helt fra han var liten, og blitt totalt sviktet av systemet hele livet. Det er bare hjerteskjærende.

  3. Jeg og min mann tenkte akkurat det samme som dere,om andre mennesker Norge har hjulpet hjem.Som den Kongo-historien,kostet 11 millioner.!Og sikkert flere!Håper at den familien får hjelp,de må få komme til Norge.Bamsegutt skjønte ikke alt ,hva han hadde lest,og skrevet under på!Håper at det ordner seg,!

    1. Det er jo ingen som har lært han om livet i det hele tatt, og når han i tillegg har blitt utsatt for gjentatte overgrep så sier det seg selv at han ikke kan klare å stå i kampen mot Nav alene. Det er bare skammelig at systemet ikke har gjort mer for å hjelpe han.

  4. Mannen skulle trolig hatt verge til å hjelpe seg for mange, mange år siden. Men nå kommer han nok hjem 😊

    Synes likevel at Norge absolutt skal hjelpe nordmenn i Gaza hjem.

  5. Vi fikk med oss at han fikk 750 000,i erstatning,for oppholdet på barnehjemmet.Noe av disse pengene ,eller alle,er vel det de brukte til å kjøpe det huset,og bilen som de mistet,gr.manglende innbetaling til banken, da tryngden ble mindre.Han skjønte heller ikke at han hadde meldt flytting.Bamsegutt burde hatt verge,i Norge,og også fått erstatning for tapt barndom!Og skulle fått mye hjelp i sin kommune,der han vokste opp!Vi heier på han, og innsamlingen!,

  6. Han er en dømt overgriper og har foregrepet seg på 6 barn som alle ble trodd i retten. Noe å heie på?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *