Jeg gidder ikke bry meg…

Categories Blogg

Det første jeg gjør om morgenen er å sjekke mailen min , dagen begynner alltid med å få nødvendige gjøremål unna. Men akkurat den rutinen tror jeg at jeg skal slutte med, for idag fikk jeg ikke akkurat en god start. En liten setning fikk begeret til å renne over, jeg ble liggende i senga og spy ut høylytte gloser. Jeg tror ikke det tok meg et sekund engang før jeg hadde bestemt meg, dette måtte anmeldes.

Rettigheter: tegninger.no

Ja jeg ble forbanna , så forbanna at jeg lå og freste som en amper villkatt i senga. Setningen var så grov at den for meg ble et bevis på hvor forferdelig enkelte har det , det ble så dumt at jeg ikke klarte å ta meg nær av det. Som om vi ikke har andre ting å bry oss om , spesielt i disse dager.

Heldigvis fikk en liten tass meg over på andre tanker , med en gang tærne mine traff gulvet så var han der. Heldigvis fikk jeg kjapt på meg bukse og sokker , for med de skarpe tennene så må det litt polstring til.

I dag har jeg kjent på det igjen , denne redselen over situasjonen vi befinner oss i. Jeg liker det ikke i det hele tatt , tanken på at situasjonen nå er så uoversiktlig skremmer meg. Formen min er heller ikke bra idag , hodepine og kvalme har preget dagen. Denne uken skulle egentlig ha startet med feiring , mine kjære foreldre har begge bursdag denne måneden. Min mor hadde bursdag på lørdag , og min far har bursdag i dag. Men nå er Bergen omtrent stengt helt ned , og jeg tør ikke forlate huset.

Det verste med denne nedstengingen er at enkelte ting blir nærmest umulig og få tak i, plutselig innså vi i går at vedlageret var tomt. Vi klarer ikke holde temperaturen oppe bare ved å bruke varmepumpen , vi har vært helt nødt til å fyre i peisen hver dag den siste tiden. Gubben gjorde et siste forsøk på å få tak i noen kubber i går , men Plantasjen var helt fri for alt.

Derfor måtte denne kjerringa igjen saumfare nettet , og denne gangen fikk netthandling en ny betydning for meg. Jeg har nemlig aldri kjøpt ved på nettet før , og det blir heller ikke den siste. Jeg kom over en side som lokket med kortreist ved , noe som var helt genialt spør du meg. De har underleverandører omtrent over hele landet , så den veden du får kommer fra nærområdet ditt. Eneste minuset var ventetiden , veden kunne ikke bli levert før fredag.

Heldigvis har vi en garasje full av gammel material , material som aldri kommer til å bli brukt. Den ble redningen for oss , så nå har gubben tatt sagen med seg og flyttet inn i garasjen for en stund. Jeg derimot sitter og halvsover i godstolen mens jeg drømmer om en virusfri sommer , noen drømmer må man jo ha…

11 kommentarer

11 thoughts on “Jeg gidder ikke bry meg…

  1. Vi drømmer nok samme drøm , drømmen om en virus fri hverdag .
    Så bra du anmeldte, ikke greit at folk holder på med sånn stygg hets , Feige er dem også år de ikke tørr stå frem med navn . Håper dere holder varmen , og pass tærne for små pirajatenner. Dem kjenner man godt

  2. Får du slike mailer er det helt riktig å anmelde. Det er ufattelig hva folk får seg til å skrive bare de sitter bak et tastatur, og det bør få konsekvenser.
    Her hadde jeg time på sykehus i dag, men de ringte og sa jeg bør ikke gå ut blant folk nå. Så båe en timen , og en på torsdag på Haukeland ble utsatt. Jeg er så isolert, men d er d tryggeste. Det er kun helsepersonell som kommer inn til meg, og mine barn. Nå har jeg endelig fått time til spinal prøve, jammen på tide etter 1 1/2 år som Elvis lammet, og d blir gradvis jevnt verre. De har ikke turt gjøre d pga jeg står på blodfortynnende . Men hallo skal jeg bli totalt pleietrengende fordi de ikke tør ta meg av blodfortynnende en dag. Galskap. Så nå ble jeg endelig hørt. Prøve finne ut av mysteriet meg. Det blir stadig verre svelge og pute, pluss d føles som alle muskler krymper, som krampe i hele kroppen. Ene stemmebånd lammet. Det går noen mnd mellom hver gang ting blir verre, ny funksjon forsvinner. Så føler jeg har dårlig tid. Men om de finner ut hva som er årsak, d aner jeg ikke. Ja ja, en får bare henge med, ta en dag i gangen. God klem til deg fra meg

    1. Ha ha ble litt skrivefeiler her. Elvis lammet, ja kanskje jeg har en heeeeelt ny diagnose 🤣🤣🙈😎

    2. Jeg håper virkelig de finner ut av dette mysteriet , du har gått altfor lenge i uvisshet. Det er helt forferdelig å måtte gå sånn og ikke vite , det tapper deg for krefter. Krysser fingrene for at de finner ut av det ved hjelp av spinalprøven , stor klem tilbake 💖

      1. Tusen takk kjære deg. Og du er virkelig mitt forbilde og helt i å takle og tåle det som skjebnen hiver mot en. Selv om jeg skjønner inderlig godt det finnes mange tunge dager blant de dagene som er bedre. Men bloggen din betyr så utrolig mye for meg i å takle et liv jeg ikke var forberedt på. Tror vi begge kan si oss enig i at det var jo ikke slik det skulle bli. Men den måten du viser oss på bloggen hvordan du takler det både med styrke og svakhet, men aller mest styrke. Det hjelper meg og mange andre takle et annerledes liv. Vi er flere som kjemper, i forskjellig skala. Men målet er å ta vare på de dagene en har, og de kjære vi har rundt oss. Hvor vi må leve her og nå, bekymringer over det som kommer. Jeg beundrer din styrke selv når du er svak. Og for en herlig familie du har rundt deg. En sterk finnmarking, en vidunderlig liten sønn, ei datter som har arvet sin mors styrke og to sønner som fikk en vanskelig start, men som var så heldig å ha ei mor med kjærlighet nok for to. Og verdens herligste lille hund. Jammen har du mye godt rundt deg. Vi som sliter med sykdom som gjør at mørket fort kan legge seg som en tykk tåke over dagene trenger lete etter lyspunktene, og du har mange. Også blant de du ikke kjenner, men som du støtter ved å skrive denne bloggen. Ønsker deg en dag der lyspunktene lyser mot deg. God klem fra Synnøve

        1. Åååå kjære Synnøve , du er et fantastisk menneske 💜Selv når du går gjennom ditt livs kamp så finner du rom for å sende meg så mange fine ord , jeg beundrer deg💖

          1. ❤️ Likeså ❤️ Det er utrolig hvor sterke vi svake må være. Folk sier til meg, hvilken styrke du må ha, men har jeg noe valg? Kjærligheten til barna gir meg styrken jeg ikke har. Og bloggen din. Sammen er vi sterkere. Jeg beundrer din åpenhet, all tiden og kreftene du bruker. Du er virkelig et stort lyspunkt for meg. Glem aldri det når det kommer vonde mailer eller kommentarer. Du er verdifull. Du betyr så mye for mange . ❤️ klem fra Synnøve

  3. Jeg har ikke ord. For et lite menneske denne personen er. For et fattig menneske, som må sende stygge meldinger for å føle seg bedre.
    Bra at du anmelder, sånt skal ikke bare passere.

    Jeg elsker bloggen din, leser den hver dag selv om jeg ikke alltid kommenterer. Gratulerer med ny hund, den er veldig fin og kan tenke meg den er til stor glede for dere alle.

    Vi er nok mange som håper på bedre dager, vi har fått nok av deg, du korona nå, vær så snill å bare forsvinne stille og rolig.

    Klem til deg💕

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *